as played kan je beter de flop sterk c/r, daar heb je nog goeie equity
en als hij callt moet je gewoon de turn het erin smijten. ik vermoed niet dat hij daar een A gaat folden dus turn c/r vind ik vrij slecht iig
as played kan je beter de flop sterk c/r, daar heb je nog goeie equity
en als hij callt moet je gewoon de turn het erin smijten. ik vermoed niet dat hij daar een A gaat folden dus turn c/r vind ik vrij slecht iig
+1 fold pre!!! uit positie K5s spelen is kuuuuuut, lekker mucken. in positie kun je m best openen, maar uit positie speelt K5 echt belabberd. _________________ ""L'art de la citation est l'art de ceux qui ne savent pas réfléchir par eux-mêmes" (Voltaire)
Geregistreerd op: 14 Dec 2007 Berichten: 2042 Woonplaats: Leiden 0.00
Vreemd inderdaad waarom ik besloot die K5s te spelen. Nu een tijdje later zie ik ook geen enkele reden om daar de echtra BB te callen. Voor de eff stacks hoef ik het niet te doen. Villain zal wel een donk zijn, heb nu de stats even niet. Misschien de tafel dynamics, maar gezien me eigen stack zit ik volgens mij nog niet zo super lang aan tafel.
Zal het handje vanavond nogmaals bekijken. Had inderdaad gewoon moeten weggooien.
Anyway as played had ik beter de flop kunnen check/raisen en het kleine flipje aan kunnen gaan. Maar daar ben ik met de SPR gezien ook niet zo blij mee. Komt ook gewoon omdat hij helemaal niet de stack heeft om een FD te gaan spelen OOP.
Handje 2: Stomme turn cbet gezien de eff stacks, mag ik hier dan nog wel leggen? Denk dat ik hier alleen me flush nog als outs heb. (villain = 42/0/3.7 over 47 handjes)
Hidden:
Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.10(BB) Replayer
SB ($12.30)
Hero ($21.05)
UTG ($1.55)
CO ($10.40)
BTN ($4.50)
Hand 1 is prima imo.
Hand 2 kan je daar nog goed wegleggen, je krijgt daar ook niet de odds om te callen.
Hand 3 is prima alleen snap ik em niet helemaal. Die BB stackt volledig af met zijn A high en gutshot? lol
Hand 4 zou ik het er ook in gooien, jammer als hij de 9 heeft maar niks aan te doen, ik denk dat hij vaker met een A zal zitten en die domineer je allemaal behalve A9 en AJ. _________________ kenne kanne kunne we nie!
Gaylord schreef:
Hand 1 is prima imo.
Hand 2 kan je daar nog goed wegleggen, je krijgt daar ook niet de odds om te callen.
Hand 3 is prima alleen snap ik em niet helemaal. Die BB stackt volledig af met zijn A high en gutshot? lol
Hand 4 zou ik het er ook in gooien, jammer als hij de 9 heeft maar niks aan te doen, ik denk dat hij vaker met een A zal zitten en die domineer je allemaal behalve A9 en AJ.
Hand 2: tsja denk dat ik gewoon had moeten checken op de turn evt. fold tegen een bet.
En de volgende sessie, niet super gespeeld, maar ook zeker niet de kaarten mee gehad (smoesjes). Wel een hoop handjes kunnen spelen en morgen gaat de vrouw weer naar oederavond (blij dat ik niet mee hoef) dus dan kunnen er nog een paar handjes achteraan.
Morgen heb ik wel wat meer handjes te analyseren, dus misschien dat ik wat meer handjes post als normaal. Zal niet te lang spitten want wil ook nog wel even spelen. _________________ | Volg mijn Blog | Volg mijn Staking | Volg mijn Roll |
OK, heb nog niet mijn sessie geanalyseerd en ik heb sinds de vorige sessie ook geen handje meer gespeeld. Waarom? Ik kreeg ineens zin om eens goed terug te kijken om mijn eerste ~10k handjes. Op enkele handjes na zit ik nu op de 10k wat voor vele een maand hoeveelheid is, voor mij duurd dat iets langer.
Afgelopen periode duurde echter veel langer, maar dat kwam door het hart kwaal gezeik van mijn schoonvader, direct gevolgd door mijn uitstapje naar Brunei.
In ieder geval, ik ben door de eerste 10k handjes gegaan en heb me een beetje ingelezen over de verschillende statistieken op p2p en heb de stappen gevolgd van de HeM tutorials als guide line. Ik zal ze hieronder bespreken en mijn gedachtes erbij geven. Mochten jullie nog wat zien dat wil ik dat graag weten. Ik heb via mijn eigen analyse een aantal aktie punten gemaakt voor de volgende 10k handen. Die hoop ik te kunnen verificeren dan wel uit te breiden na jullie feedback.
WAARSCHUWING! DIT WORD LANG DUS JE KAN NU NOG AFHAKEN (liever niet)
Allereerst; Op het moment dat de winnings lijn het nul punt weer passerd was het punt waar ik twee maanden naar het buitenland moest. Toen ik weg ging stond ik op een winst van $1,12. Tijdens die afwezigheid heb ik mijn database + 3 boeker poeken meegenomen en heb ik behoorlijk wat tijd kunnen steken in het studeren van mijn spel. Als aller grootste aktie punt kwam daaruit dat ik post flop veel aggresiever moest spelen. Ik hing echt tegen het weak/tight aan. Aggresiever spelen houd mijn non-SD winnings op peil. Al zijn het maar weinig handjes, toch denk ik dat je in de curve goed kan zien wat het gedaan heeft op mijn spel. Waar het in de eerste helfd werg swingy is en de trend omlaag gaat, zie je in de tweede helft toch een verandering in trend. Minder swingy en steady omhoog. Nogmaals, zijn niet veel handjes, maar geeft een beter gevoel. Tijdens het spel heb ik nu ook meer het gevoel dat ik de tafel goed aan kan en villain kan laten doen wat ik wil enzo, dit vergroot weer het zelf vertrouwen, wat weer ...... etc.
Globale Statistieken
Hidden:
VPIP: 20.2 – Niet ontevreden mee. Mag wel iets hoger, maar daar werk ik aan.
PFR: 17.2 – Staat in verhouding met de VPIP, maar mag ook wel iets hoger (zie hierboven).
AGG: 2.75 – Redelijk, probeer de laatste tijd wat aggresiever te spelen om mijn non showdown winning wat op peil te houden door iets vaker potten te pakken zonder showdown. Dit was mijn aktie punt van de laatste helft van de handjes. Stats van de laatste 5k handjes zijn 22.1/19.0/3.44 dus die trekken wel op na verloop van tijd.
WTSD%: 25.1 – Niks mis mee, een kwart van de handjes gaan richting SD. Laatste 5k handjes is deze 24.8 dus is in mijn aggresievere spel niet aangepast.
W$SD%: 44.8 – Dit is echt te laag en is precies hetzelfde in de laatste 5k handjes. Hier ligt een aktie punt voor de volgende 10k handjes. Iets minder river bets afcallen denk ik. Vind het op zich wel vreemd staan met de WTSD% aangezien ik maar met een kwart van mijn handjes tot showdown kom, dan zou je toch denken dat het met de bovenste kwart van je range is. Feedback hierover is ten zeerste welkom.
W$WSF: 41.3 – Mag ook wel iets omhoog, maar ik verwacht ook wel dat deze iets omhoog zal gaan gedurende de tijd aangezien ik mijn non-SD winning nu beter op peil houd. Laatste 5k handjes is deze stat 44.8 dus dat is al beter.
3BET%: 4.8 – niet tevreden mee, wil ik liever tussen de 5 en 7 in hebben. Is ook een aandachts puntje geweest van de laatste 5k handjes waarbij deze onderhand op 6.8 ligt. Tevreden mee, trekt wel bij.
4BET RANGE: 2.1 – Is OK denk ik, laatste 5k handjes ligt op 2.3. Denk dat ik hier nu nog niet te veel naar kan kijken omdat over 10k handjes niet zo heel veel spot voorbij komen voor dit soort stats. Besteed ik later wel iets meer andacht aan, laat ik voor nu even schieten.
3BET CALL%: 36.7 – Wow die is veelste hoog, die moet zeker onder de 25% zien te komen. Zeer zeker een aktie punt voor de volgende 10k handjes.
FOLD FLOP RAISE%: 42.2 – hmm vind deze wel te laag, misschien dat ik villains iets meer krediet moet geven als ze mijn cbet raisen en ik heb niet een super sterke hand. Misschien mijn goede draws shoven op de flop tegen TP achtige ranges van villains als ze me raisen. Hier moet ik iets meer tijd insteken en de handjes analyseren die onder deze omstandigheden valt.
FLOP CBET%: 70.6 – Niets mis mee, mag zelfs wel wat hoger richting de 75%. Zeker op de 10NL heb je hier baat bij. Denk dat deze tussen de 70 en 80 moet zitten. Laatste 5k handjes zit deze op 73.9%
TURN CBET%: 56.7 – Deze wil ik eigenlijk iets hoger hebben. Dit is een van mijn aktie punten van de laatste helft. Iets meer 2nd barrelen, oplettend op de turn stats van vilain. Heb opgemerkt dat een hoop mensen de flop callen, maar op de turn toch snel opgeven. Laatste 5k handjes heb ik deze op 65.1% en dat werkt zeker goed door in mijn non SD winnings, met andere woorden ook deze trekt wel bij in de volgende 10k handjes.
FOLD FLOP CBET%: 67.3 – Deze is te hoog vind ik. Geef villain dus iets te veel krediet, als aktie punt heb ik ook iets vaker gecheck raised met goede draws. Bij de laatste 5k staat deze echter nog steeds op 67.9%, dus als aktie punt heb ik “floaten” staan. Echter weet ik nog niet zo zeer goed wat dit precies is, dat wil zeggen in welke situaties het +EV is om te floaten. Dit heeft natuurlijk met de cbet stats van villain te maken, maar toch ook een beetje met de odds en je hand in combinatie met villains range. Ik zal hier wt artikelen over moeten zoeken en lezen. Eventueele aanraders hoor ik natuurlijk graag.
FOLD TURN CBET%: 31.6 – Denk dat dit wel OK is, als villain twee keer vuurt dan kan je vaak de range wel redelijk indunnen en dus heb je vrij veel informatie om te weten of je hand nog goed is.
Preflop Statistieken
PFR/VPIP: 84.5 – Netjes! Kan iets lager, maar alles tussen 75 en 85 vind ik OK, op 10NL moet je gewoon preflop aggresief zijn om niet in te veel multiway potten terecht te komen.
Positional Awareness: 4.31 – Heb eigenlijk geen idee wat deze stat precies is en hoe hij berekend word. Zo ver ik kan vinden is alles tussen de 2 en 3 wel OK. Ik zit boven de 4? Moet even uitzoeken wat dit precies betekend. Als iemand het weet dan hoor ik het wel. Bij de laatste 5k handen is deze stat zelf 5.17? Dus het heeft zeker iets met aggressie te maken
STEAL%: 34.0 – Perfect! Laatste 5k staat ie op 35.1 en is naar mijn mening gezond. Op 10NL is het zo +EV om te stelen.
STEAL% CO: 20.8 – Vind ik te laag, maak ik een aktie punt van. Mijn CO range iets verbreden en iets vaker te stelen van de CO. Zal ik wel mijn UTG range iets moeten verkleinen denk ik om mijn VPIP niet te ver op te laten lopen.
STEAL% BTN: 51.7 – Toppie al dacht ik zo.
CHECK RAISE: 5.3 – Lijkt me wel gezond om deze rond de 5% te hebben. Is een wapen uit het arsenaal dat je wil gebruiken voor FE, maar ook voor value dus schat ik deze in de zelfde regionen is als de 3bet stat.
Steal Statistieken
Steal Success: 51.6 – Dit getal is eigenlijk lager als ik zou denken, maar ik doe dit wel over 787 handjes met een winrate van 103.68 Dat is natuurlijk HUGE en laat wel weer zien hoe ongelooflijk belangrijk het stelen van de blinds is.
Defending the blinds
bb/100: Niet onaardig al zeg ik het zelf. Op internet zie ik hier graag negatieve getallen met mensen die te veel callen en te weinig 3betten als ze een steal verwachten. Nu weet ik niet precies of de 158 handjes dan ook echt de steal attempts zijn van villain of dat ik over de ~10k handjes maar 158 keer mijn blinds verdedigd heb. Dit moet ik nog even uitzoeken, want in het geval van het laatste dan wil ik wel kijken hoe ik erachter kom hoe vaak er een steal situatie zich heeft voorgedaan. In ieder geval, wanneer ik mijn blinds verdedig dan doe ik het ook goed
Post Flop Statistieken
HU op flop
Een bb/100 van 112.50 is niet verkeerd dacht ik zo. Dus mijn HU post flop spel is niet geheel onaardig.
HU op flop zonder PFR
Ook als ik zelf niet geraised heb preflop doe ik het niet onaardig post flop HU.
Multiway op flop
Hmm, dat ziet er toch niet zo best uit al zeg ik het zelf. Ik ga de grootte verlies handjes onder deze filter eens nader onderzoeken in de aankomende dagen om te kijken of ik hier iets verkeerds doe. Kan me zo voorstellen dat ik hier misschien FE overschat of iets dergelijks. Als je preflop raised en je hebt meerdere callers en als je dan maar 0.59 bb/100 draaid is niet best, dat moet beter kunnen.
Multiway op flop zonder PFR
Kijk dat is al iets beter, al kan ik me deze minder schelen. Aangezien we niet open limpen is dit dus meer het callen met pp of sc achtige handen. Deze zou juist minder handjes moeten opleveren aangezien dit de squeeze situaties zijn. Ik ga ook eens door de handjes van deze filter om te kijken of ik niet bepaalde situaties mis waar ik kan squeezen. Denk dat hier ook een hoop gecheckte handjes uit de BB bij zitten.
Pocket Pairs
Niet verkeerd denk ik zo, ook nog niet genoeg handjes denk ik om echt veel op te leveren. Leuk om te zien dat ik nog niet tot SD ben geweest met 22 en die dus alleen voor set value heb gespeelt of zo, maar dus nog nooit gehit heb. Lage pp heb ik niet vaak ge3bet misschien dat ik daar nog iets meer uit kan halen.
Suited Connectors
Ben hier niet echt tevreden mee. Nu weet ik van mezelf ook wel dat ik SC's niet al te best weet te spelen. Ik fold ze vaak EP en probeer echt alleen nog maar te callen als we echt diep zitten, echter is mijn deepstack strategie ook nog niet optimaal. Ik ga hier doorheen om te kijken hoe ik mijn losses kan minimaliseren. Zodra ik de rest van mijn spel een beetje glad gestreken heb zal ik kijken hoe ik hier verbetering in kan aanbrengen. Voor nu is mijn aktie punt; beperken van losses met SC's.
Unsuited Connectors
Zelfde verhaal als bij de suited connectors alleen dan erger Weer niet zo goed hoe deze goed te spelen dus moet er vooral voor zorgen dat ik mijn losses minimaliseer. Vind hier toch wel een hoop weggebloed geld. Zonde!
pfr mag nog iets hoger denk ik, maar kan ook perfect zo dus niet echt erg
j1nx schreef:
WTSD%: 25.1 – Niks mis mee, een kwart van de handjes gaan richting SD. Laatste 5k handjes is deze 24.8 dus is in mijn aggresievere spel niet aangepast.
W$SD%: 44.8 – Dit is echt te laag en is precies hetzelfde in de laatste 5k handjes. Hier ligt een aktie punt voor de volgende 10k handjes. Iets minder river bets afcallen denk ik. Vind het op zich wel vreemd staan met de WTSD% aangezien ik maar met een kwart van mijn handjes tot showdown kom, dan zou je toch denken dat het met de bovenste kwart van je range is. Feedback hierover is ten zeerste welkom.
W$SD moet minstens 48% zijn
dus gewoon minder afcallen waarschijnlijk
j1nx schreef:
3BET CALL%: 36.7 – Wow die is veelste hoog, die moet zeker onder de 25% zien te komen. Zeer zeker een aktie punt voor de volgende 10k handjes.
is fine
flop cbet moet je niet verhogen, mss dat het op 10nl beter hoger kan, maar tis geen goeie gewoonte om teveel te cbetten (ik cbet teveel en vind het moeilijk om er vanaf te stappen)
turn cbet is vrij hoog al denk ik?
ik heb rond de 45%
fold vs flop raise en flop cbet zijn goed denk ik
ikzelf steal tegen de 40% maar ik steal ook ziek veel dus jouw steal is zeker goed, maar als je wilt verhogen idd CO meer naar de 25-30% krijgen denk ik (vooral bij een tighte btn)
multiway op de flop: cbet je mss teveel?
multiway is cbetten veel minder profitable
voor de rest: ik denk niet dat je al veel per hand kan gaan opsplitsen op die samplesize, maar ik zou 32o toch niet raisen pf
Bedankt zover Boske, zit nu op werk, maar zal straks thuis even goed op je comments inhaken. Zie nu net dat ik helemaal vergeten ben mijn positional stats te copy/pasten. Die zijn eigenlijk wel belangrijk, dus die zal ik dan ook nog even online gooien. Daarin merkte ik namelijk op dat ik veelste veel verlies in de blinds en gelukkig is de rede ook overduidelijk omdat de VPIP's in die posities echt mega hoog zijn (duh, gek dat je dan verliest) _________________ | Volg mijn Blog | Volg mijn Staking | Volg mijn Roll |
Nog even mijn positional stats erbij gegooid, kom hier alleen niet zo heel erg uit. Ik vind me VPIP in de blinds te hoog, maar weet niet of dit wel juist is aangezien je ALTIJD geld in de pot stopt?? of niet? De aggressie factor van de blinds ik ook wel hoog, zeker de SB. Zeggen jullie het maar.
Geregistreerd op: 16 Feb 2007 Berichten: 2567 Woonplaats: Apeldoorn 21.00
Nicksen schreef:
Correct me if I'm wrong, ik ben nog maar een newbie. Is het niet raar dat je in EP zoveel BB/100 pakt?
Sample is erg klein, zegt echt nog super weinig over slechts 900 handen.
Verder zijn je stats er wel aardig uit j1nx.
CO vind ik vrij nitty, button ziet er goed uit. EP en MP zijn ook prima imo.
Je VPIP in de blinds is imo wel okay.. mijn eigen zijn ietsjes lager.
Aangezien je steal from SB ook 32.5% is, zal je vpip van de SB sowieso redelijk hoog liggen.
Ook zal het vast vaak gebeuren dat je de SB kan completen na 1 of meerdere limpers met SC's ofzo.
Slechts checken op de BB zorgt niet voor hogere VPIP obv, het is tenslotte niet vrijwillig erin gelegd.
Agressie factor zegt nog vrij weinig over deze sample . _________________ My life's a movie, call me Martin Scorsese
Geregistreerd op: 29 Jan 2007 Berichten: 2718 Woonplaats: Valuetown 6.00
3bet meer in positie, minder uit positie...
Als richtlijn zou ik aanhouden dat je uit positie alleen voor value 3bet (of als bluf tegen mensen die laten we zeggen >85% folden voor een 3bet) en in positie met alles. _________________ Variance is a bitch!
Correct me if I'm wrong, ik ben nog maar een newbie. Is het niet raar dat je in EP zoveel BB/100 pakt?
Sample is erg klein, zegt echt nog super weinig over slechts 900 handen.
Verder zijn je stats er wel aardig uit j1nx.
CO vind ik vrij nitty, button ziet er goed uit. EP en MP zijn ook prima imo.
Je VPIP in de blinds is imo wel okay.. mijn eigen zijn ietsjes lager.
Aangezien je steal from SB ook 32.5% is, zal je vpip van de SB sowieso redelijk hoog liggen.
Ook zal het vast vaak gebeuren dat je de SB kan completen na 1 of meerdere limpers met SC's ofzo.
Slechts checken op de BB zorgt niet voor hogere VPIP obv, het is tenslotte niet vrijwillig erin gelegd.
Agressie factor zegt nog vrij weinig over deze sample .
het gaat toch over 9000 (bijna 10K)handen? _________________ - PU Dom Classics runner-up 2010
- PU SOOP main event winner
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Hoewel de pokervariant no limit hold 'em volgens de auteurs en verschillende deskundigen niet betiteld kan worden als kansspel -dit omdat de deelnemers aan het spel in staat kunnen zijn een overwegende invloed uit te oefenen op hun winstkansen- begrijpen de auteurs dat dit standpunt niet alom gedeeld wordt. Voor zover poker in het algemeen -en bovengenoemde variant in het bijzonder- dan ook als kansspel betiteld wordt, willen de auteurs benadrukken dat ze op geen enkele wijze de deelname aan kansspelen anders dan om niet willen bevorderen. Alle concepten, adviezen en andere inhoudelijke bewoordingen die het eventuele verdienen van geld beschrijven moeten dan ook gezien worden als informatief, entertaining en/of zuiver theoretisch. De auteurs nemen dan ook geen enkele verantwoordelijkheid voor lezers die de inhoud van dit medium gebruiken om de in het land van verschijnen geldende wetten te schenden.
Het Forum is het kloppende hart van PU! Bespreek hier alles van poker strategie tot voetbal, games en mooie meiden.
De PU Bonussen zijn de beste die je kunt krijgen. Of je nu zelf kunt storten of niet, PU heeft een mooie bonus voor je. De meeste acties zitten bovendien in ons PU Systeem! Lees verder op de volgende pagina...
Het PU Systeem beloont je voor het spelen op bij PU aangesloten sites. You Play, We Pay!
Als je dit nog niet uit jezelf wilde doen, trekken we je over de streep om je vrienden in te lichten. Hoe? Door je te belonen voor het pokerspel van die vrienden!
Opscheppen, klagen of strategie bespreken? Het kan allemaal weer prima op ons forum...