JanB schreef:
ThunderStorm schreef:
Nicksen schreef:
Correct me if I'm wrong, ik ben nog maar een newbie. Is het niet raar dat je in EP zoveel BB/100 pakt?
Sample is erg klein, zegt echt nog super weinig over slechts 900 handen.
het gaat toch over 9000 (bijna 10K)handen?
925 handen in EP. En volgens mij heb je echt heeeeel veel handen nodig om er een beetje goed beeld van te krijgen omdat het anders teveel wordt beinvloed door short term variance. Ik heb zelf de sb 3bb/100 positief en de button zelfs 7bb/100 negatief over respectievelijk 4k/3k handen en totaal van 18k. _________________ kenne kanne kunne we nie!
Laatst aangepast door Gaylord op Zo 14 Jun 2009 9:57; in totaal 1 keer bewerkt
Correct me if I'm wrong, ik ben nog maar een newbie. Is het niet raar dat je in EP zoveel BB/100 pakt?
Sample is erg klein, zegt echt nog super weinig over slechts 900 handen.
Verder zijn je stats er wel aardig uit j1nx.
CO vind ik vrij nitty, button ziet er goed uit. EP en MP zijn ook prima imo.
Je VPIP in de blinds is imo wel okay.. mijn eigen zijn ietsjes lager.
Aangezien je steal from SB ook 32.5% is, zal je vpip van de SB sowieso redelijk hoog liggen.
Ook zal het vast vaak gebeuren dat je de SB kan completen na 1 of meerdere limpers met SC's ofzo.
Slechts checken op de BB zorgt niet voor hogere VPIP obv, het is tenslotte niet vrijwillig erin gelegd.
Agressie factor zegt nog vrij weinig over deze sample .
het gaat toch over 9000 (bijna 10K)handen?
925 handen in EP
oooo alleen in EP, mijn fout _________________ - PU Dom Classics runner-up 2010
- PU SOOP main event winner
Geregistreerd op: 14 Dec 2007 Berichten: 2042 Woonplaats: Leiden 0.00
Beetje versloft om jullie up to date te houden, maar gaat goed komen. Excuses.
Heb onderhand een aantal sessies nog gedraaid waar van 1 flinke down sessie en vandaag een kleine down sessie. Denk dat mijn hot streak een beetje over is, hoort erbij.
Zal de stats van alle gespeelde sessies morgen nog even opzoeken en posten. De handjes zelf waren eigenlijk niet echt intressant. Een hoop coolers of beats.
Misschien dat ik de grootste verlies handjes ook nog post, alleen weet ik dan natuurlijk geen reads en dergelijke meer. _________________ | Volg mijn Blog | Volg mijn Staking | Volg mijn Roll |
He gadver, al weer een week voorbij zonder dat ik de rail up to date heb gehouden. Dat is het nadeel als je het laat versloffen. Dan word het steeds meer werk en daardoor stel je het steeds vaker uit.
Anyway hier de sessie stats van alle sessie sinds na de laatste update;
Handjes van de afgelopen sessies ga ik niet meer posten op de allerlaatste na, daar heb ik er een paar gemarkeerd tijdens het spelen die ik deze week wil analyseren en misschien wat feedback op wil.
Wel weer wat handjes moeten "marken" tijdens het spelen en heb nu dus een back log van handjes van de vorige sessie en deze sessie. Ik zal daar even doorheen moeten en waarschijnlijk het "shorthanded" gedeelte weer vervuilen. Misschien valt het mee en zijn het standaard coolers en/of value bets.
Werk momenteel veel aan mijn post flop aggressie en dus aan mijn non-SD winnings. Die lijn gaat nu gestaag omhoog, waardoor mijn SD winning niet zo omlaag getrokken worden en de overall winnings het beter doet.
Hierdoor gaat mijn WTSD voornamelijk omlaag, naar zo rond de 25 wat ik graag zie. Nu moet ik alleen mijn W$SD nog omhoog weten te krijgen. Ga als tweede aktie punt aan mijn hand-range skills werken. Hierdoor kan ik beter inschatten of ik wel of niet een richting SD kan/moet.
Even een kort update-je
Heb het mega-scheit-achtelijk-irritant druk op werk en kan dus niet echt de rust en tijd vinden om lekker te gaan spelen. Als ik een sessie wil spelen, wil ik daar ook echt de avond voor reserveren. Ik kan niet even een uurtje tussendoor spelen, moet er echt een poker avond van maken. Als ik goed speel, speel ik dan langer. Als ik klote speel, dan stop ik eerder en ga ik wat filmpjes kijken enzo. Echter ben ik dan wel vaak de gehele avond met poker bezig. Als ik dat niet kan dan speel ik meestal niet echt gefocused en dan doe ik het maar liever niet.
Lees wel wat meer; zo nu en dan op de plee (kan daar soms best lang zitten) en soms wel een uurtje s'avonds.
Nog 1 crappy week te gaan die waarschijnlijk alles gaat verslaan op drukte gebied, maar dan, a.s. vrijdag;
Zo de vakantie is begonnen. Eerst nog even de verjaardag van mijn jongste dochter er doorheen gejast op zondag. Dat betekend dus op zaterdag je humeur verkloten in de supermarkt, man wat is dat irritant al die huisvrouwtjes die dan midden in het pad gaan bespreken hoe spannend de soapies wel niet zijn. Dan vandaag, natuurlijk met een kater de tering zooi opruimen, het was dat wel een kinder verjaardag maar als het weer dan mee zit tijdens de BBQ dan vloeit er wel het een en ander.
Had vandaag ook eindelijk de tijd om mijn server te fixen. Die had wat geheugen probleempjes en aangezien op mijn dedicated server ook mijn postgresql database draait heb ik de laatste tijdniet onder de stakings deal gepokerd op stars. Wel wat SNG's op Titan, waar ik wel lekker loop maar verder niet.
Vanavond dus weer de eerste serieuze sessie en daar gaan er in de aankomende twee weken veel meer van komen.
Zoals gebruikelijk bij mij na wat pauze, iets te strak en niet aggressief genoeg (doh). Op het laatsts maakte ik twee fouten achter elkaar en ben ik er mee gestopt. Klaarblijkelijk was ik niet super scherp meer.
3 handjes gemarked waar ik kommentaar op zou willen ontvangen.
Handje 1: Stomme unraised pot. villain speelt 75/10/1.6 en staat gemarked in HeM als buddy. Welke lijn is hier OK? b/f, b/c of toch c/c (c/f??)
Hidden:
Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.10(BB) Replayer
SB ($5.70)
Hero ($13.30)
UTG ($16.65)
UTG+1 ($10)
CO ($11.55)
BTN ($3)
SB bets $0.30, Hero raises to $0.90, CO calls $0.90, SB calls $0.60
RIVER ($3) 4 3 K A 5
SB checks, Hero bets $1.40, CO raises to $5, SB folds, Hero ????
Handje 2: Zelfde villain als hier boven maar een tijdje later. Hij called crijwel altijd een cbet, maar fold altijd tegen een 2nd barrel. Dat is mijn rede waarom ik de turn c/c speel. Maak ik het mezelf nou zo moeilijk? Wat doen we dan op de river??
Hidden:
SB ($2.80)
Hero ($16.80)
UTG ($9.15)
UTG+1 ($10)
CO ($15.40)
BTN ($10)
Dealt to Hero T A
fold, fold, CO calls $0.10, fold, SB calls $0.05, Hero raises to $0.50, CO calls $0.40, fold
FLOP ($1.10) A K J
Hero bets $0.80, CO calls $0.80
TURN ($2.70) A K J T
Hero checks, CO bets $1, Hero calls $1
RIVER ($4.70) A K J T 9
Hero ????
Handje 3: Shorty speelt 55/38/ing over 27 handjes. Goede 3bet en get it in, of niet?
Hidden:
SB ($6.05)
Hero ($10.60)
UTG ($10)
CO ($17.70)
BTN ($3.65)
Dealt to Hero 6 6
fold, CO calls $0.10, BTN raises to $0.50, SB calls $0.45, Hero raises to $2, fold, BTN raises to $3.65 (AI), fold, Hero calls $1.65
Bovenstaande handjes waren ook de grootste verlies handjes. Hier volgen dan nog de twee meest winst gevende handjes.
Handje 4: Ik maak een type fout preflop waardoor ik een dollar te weinig 3bet, wilde GVD 2,80 3betten. Daarna standaard of het er op de turn ingooien? (kom denk toch niet meer weg)
Hidden:
Hero ($15.65)
BB ($16.30)
UTG ($11.50) 17/10/07 over 64
UTG+1 ($16.30)
CO ($4.50) 50/10/2.5 over 10 (niets dus) BTN ($8.85) 58/11/1.9 over 151
Dealt to Hero Q Q
UTG raises to $0.40, fold, CO calls $0.40, BTN calls $0.40, Hero raises to $1.80, BB calls $1.70, fold, CO calls $1.40, fold
FLOP ($6.20) 4 8 6
Hero bets $4, BB calls $4, CO calls $2.70 (AI)
TURN ($16.90) 4 8 6 J
Hero checks, BB checks
RIVER ($16.90) 4 8 6 J 2
Hero bets $9.85 (AI), BB folds
Handje 5: Dit is een van de laatste handjes waar ik een misclick maak preflop en mezelf in de nesten werk. Hierdoor ben ik er maar mee gekapt.
Hidden:
SB ($11.30)
BB ($11.95)
UTG ($11)
Hero ($10)
CO ($10)
BTN ($12.50)
Dealt to Hero A K
UTG raises to $0.40, Hero calls $0.40, fold, BTN raises to $1.50, SB calls $1.45, fold, fold, Hero calls $1.10
Al met al niet ontevreden. 1k handjes met een bb/100 van 7.38. Daar teken ik elke dag wel voor. Ik hoop dat er meer van dit soort dagen gaan volgen de aankomende twee weken. Ik zit nu overigens op 16.5k handjes en ik ga proberen de stakings deal tot een einde te brengen deze vakantie. Dat zijn een hoop handjes dus ik hoop dat het lukt en anders zo ver mogelijk kom. Het ligt ook een beetje aan hoe ik speel, want als ik niet goed speel dan stop ik gewoon, daar heb ik geen moeite mee.
EDIT: nog ff eengraphje van vandaag, die doen het altijd wel goed geloof ik!
Geregistreerd op: 27 Feb 2007 Berichten: 7860 Woonplaats: Anna Kournikova's navel 0.00
Ik raad je aan om je handjes appart te posten, eventueel in een ander topic oid. Omdat je dan betere discussie krijgt. En bovendien ook meer reacties. Dan moet je wel een beetje selecteren en alleen de moeilijkste posten. Nu zie ik er ook een paar die toch vrij standaard zijn.
Hand 1: Fold ik de river. Verder goed gespeeld.
Hand 2: Check en fold afhankelijk van de betsize. Bet hij overdreven klein call ik het wel
Hand 3: Ben ik niet zo'n fan van, omdat je vrijwel altijd achter ligt of flipt. Ik fold deze hand gewoon.
Hand 4: Typcursus gaan en dan inderdaad de turn betten.
Hand 5: Klikcursus gaan. Ikzelf kan niet zo goed inschatten of je AKs pre-flop kan shippen op de 10NL in deze tijden. Voor mijzelf zou het standaard zijn 3way. As played denk ik dat de flop C/R'en goed is. Flatten is 3way niet zo lekker denk ik. _________________ Veldhuis: Smartass
Ng: The rest is smart too
Veldhuis: Heb je je lolbroek aan vandaag?
Ng: Huh?
Hand 1: bf imo. Hij callt je vaak genoeg met minder, maar raist alleen met setjes, top two, straat achtige handen.
Hand2: denk dat ik turn zou doorbetten omdat er een hoop pairs en two pairs in zijn range zitten waar je value van kan krijgen. Niet perse door 3/4 pot of hoger te betten maar 2/3 lijkt me wel prima. Raist ie dan moet je folden.
As played, check call of check fold river, afhankelijk van betsize.
Hand 3: std tegen zo'n shorty, imo ook met zo;n kleine sample.
Hand 4: Ship turn. Genoeg draws, lage paren waar je valjoe van krijgt imo.
Hand 5: 4bet pf, misclick call is niet belangrijk meer, na die squeeze moet je gewoon 4betten. Oop callen daar is echt geld weg gooien met AKs imo. As played c/call flop en c/raise turn of bij turncheck valuebet river.
@ JK. Het is een hu pot.....en AKs is echt easy ship pf op 10nl imo.
Laatst aangepast door Kazm op Ma 10 Aug 2009 22:47; in totaal 2 keer bewerkt
Jackson Kings schreef:
Ik raad je aan om je handjes appart te posten, eventueel in een ander topic oid. Omdat je dan betere discussie krijgt. En bovendien ook meer reacties. Dan moet je wel een beetje selecteren en alleen de moeilijkste posten. Nu zie ik er ook een paar die toch vrij standaard zijn.
Weet ik wel, doe ik normaal ook wel, maar wilde deze rail ook weer wat discussie bloed inblazen
Jackson Kings schreef:
Hand 1: Fold ik de river. Verder goed gespeeld.
Hand 2: Check en fold afhankelijk van de betsize. Bet hij overdreven klein call ik het wel
Hand 3: Ben ik niet zo'n fan van, omdat je vrijwel altijd achter ligt of flipt. Ik fold deze hand gewoon.
Hand 4: Typcursus gaan en dan inderdaad de turn betten.
Hand 5: Klikcursus gaan. Ikzelf kan niet zo goed inschatten of je AKs pre-flop kan shippen op de 10NL in deze tijden. Voor mijzelf zou het standaard zijn 3way. As played denk ik dat de flop C/R'en goed is. Flatten is 3way niet zo lekker denk ik.
Thanks! Morgen als het wat allemaal wat weg gevloeid is ga ik er nogmaals naar kijken. Nu heb ik toch niet echt een heldere en neutrale kijk erop. _________________ | Volg mijn Blog | Volg mijn Staking | Volg mijn Roll |
Kazm schreef:
Hand 1: bf imo. Hij callt je vaak genoeg met minder, maar raist alleen met setjes, top two, straat achtige handen.
Hand2: denk dat ik turn zou doorbetten omdat er een hoop pairs en two pairs in zijn range zitten waar je value van kan krijgen. Niet perse door 3/4 pot of hoger te betten maar 2/3 lijkt me wel prima. Raist ie dan moet je folden.
Hand 5: 4bet pf, misclick call is niet belangrijk meer, na die squeeze moet je gewoon 4betten. Oop callen daar is echt geld weg gooien met AKs imo. As played c/call flop en c/raise turn of bij turncheck valuebet river.
j1nx schreef:
Kazm schreef:
Kazm schreef:
Yep. Nog 10bi en ik kan naar 25nl tho (eindelijk)
Zeg, wat vind jij ervan als wij gefolde handjes met elkaar delen? Dan kunnen we samen beter de visjes eruit halen en de regs vermijden. _________________ | Volg mijn Blog | Volg mijn Staking | Volg mijn Roll |
Kazm schreef:
prima, pm je wel ff voor msn.
Dit is onderhand afgehandeld. Zijn er hier nog meer 10NL pokerstars spelers die gefolde handjes met me willen ruilen! _________________ | Volg mijn Blog | Volg mijn Staking | Volg mijn Roll |
Hop de volgende sessie. Ging niet onaardig, irritante is dat ik in het eerste kwartier meteen klappen kreeg en de sessie zo goed als moest beginnen met -1,5BI. Waren geen fouten van mij, dus doet verder niet zo heel veel met de mindset, tis wel goed voor de fighting spirit merk ik. Het zet je gelijk op zijn scherpst
Weer wat strakker als ik zou willen, echter heb ik me vandaag iets meer bezig gehouden met tafel selectie en vooral de loose tafels opgezocht. Je moet dan echter wel weer iets strakker gaan spelen. Mijn aggressie is wel weer op peil. Laatste twee sessie heb ik ook de juiste WTSD en W$SD verhouding. Hoe dat komt weet ik niet, maar heb er vrede mee.
Begin nu ook de laatste 3 sessies onder EV te lopen (en steeds meer). Doet me verder niets, want ik weet niet eens wat het precies inhoud, maar ik liep altijd boven EV en had daar natuurlijk altijd vrede mee
Heb wel nog een paar handjes gemarked tijdens het spelen, maar die komen morgen. Wil er eerst zelf met een frisse blik naar kijken alvorens ze hier te droppen.
Laatste 10 sessie heb ik mijn non-showdown winnings weten te neutraliseren terwijl dit verder geen invloed heeft op mijn showdown winnings, met andere woorden ik maak meer winst. Heeft natuurlijk puur met aggressie te maken. Ik ben aan het lezen in dat ene ebook van ed miller over 1/2 no limit, die maakt me van een aantal dingen wel bewust. Voornamelijk de verschillende spots voor cbetting en 2nd barreling, inclusief bluffs. Ook het balanseren van je ranges heb ik nooit echt 100% begrepen, maar komt nu ook redelijk tot besef, wat er dus voor zorgt dat ik soms gepakt wordt met mijn bluffs, maar het maakt mijn goede handen beter afbetaald (hmm, misschien is dit de reden van mijn WTSD/W$SD verhouding)
Goed dat was het weer voor vanavond, ga eens kijken of er nog wat te lezen en/of railen is.
Ben halverwege het boek. Vind het een goed boek, voor mij zeer leerzaam. Het hoofdstuk over het barrelen was een eye-opener. _________________ Fishing tips!
Gonzo schreef:
Ben halverwege het boek. Vind het een goed boek, voor mij zeer leerzaam. Het hoofdstuk over het barrelen was een eye-opener.
Volgens mij is iedereen dat ding op het moment aan het lezen
Anyway, weer een sessie gedraaid. Een wat kortere want wat ik vanavond meemaakte heb ik nog nooit meegemaakt. Ik hitte zoveeeeel en kreeg zoveeeeel aktie dat ik het op een gegeven moment niet meer kon bolwerken op 4 tafels Echt ongeloveloos. Gimme more. Kon me op een gegeven moment echt niet meer concentreren (heb ik weer) en ben er mee gestopt. Wie had ooit gedacht dat er zoiets bestond als een stop-win (of zo iets dergelijks)
Kijk die W$SD, ik hitte echt alles. Sets achter elkaar en dan niet op die kurkdroge flops, maar flops die villain ook goed hitte. Het is eigenlijk nog verbazingwekkend dat ik er niet meer uit heb weten te slepen. Heb nog wel 2 coolertjes gehad, waar mijn aasjes gekraakt werden op de river door een straat en waar ik TPTK twee keer tegen een "shorty donkje" door bet waar hij zijn setje boeren al op de flop had gehit.
De gemarkte handjes van gister staan in het shorthanded forum (waren er maar twee). Vandaag ook weer het een en ander gemarked, maar moet ik eerst weer even zelf naar kijken. _________________ | Volg mijn Blog | Volg mijn Staking | Volg mijn Roll |
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Hoewel de pokervariant no limit hold 'em volgens de auteurs en verschillende deskundigen niet betiteld kan worden als kansspel -dit omdat de deelnemers aan het spel in staat kunnen zijn een overwegende invloed uit te oefenen op hun winstkansen- begrijpen de auteurs dat dit standpunt niet alom gedeeld wordt. Voor zover poker in het algemeen -en bovengenoemde variant in het bijzonder- dan ook als kansspel betiteld wordt, willen de auteurs benadrukken dat ze op geen enkele wijze de deelname aan kansspelen anders dan om niet willen bevorderen. Alle concepten, adviezen en andere inhoudelijke bewoordingen die het eventuele verdienen van geld beschrijven moeten dan ook gezien worden als informatief, entertaining en/of zuiver theoretisch. De auteurs nemen dan ook geen enkele verantwoordelijkheid voor lezers die de inhoud van dit medium gebruiken om de in het land van verschijnen geldende wetten te schenden.
Het Forum is het kloppende hart van PU! Bespreek hier alles van poker strategie tot voetbal, games en mooie meiden.
De PU Bonussen zijn de beste die je kunt krijgen. Of je nu zelf kunt storten of niet, PU heeft een mooie bonus voor je. De meeste acties zitten bovendien in ons PU Systeem! Lees verder op de volgende pagina...
Het PU Systeem beloont je voor het spelen op bij PU aangesloten sites. You Play, We Pay!
Als je dit nog niet uit jezelf wilde doen, trekken we je over de streep om je vrienden in te lichten. Hoe? Door je te belonen voor het pokerspel van die vrienden!
Opscheppen, klagen of strategie bespreken? Het kan allemaal weer prima op ons forum...