Geregistreerd op: 14 Dec 2007 Berichten: 2042 Woonplaats: Leiden 0.00
Jackson Kings schreef:
Clifnotes: Zit niet mee, +1BI, MLIA
Tsja, kan er ook niets aan doen. De opbrengst van de sessie is al lang niet meer de reden waarom ik wel of niet tevreden ben over een sessie. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat ik niet eens weet wat mijn stars BR is op het moment.
Het was gister gewoon "medium pot poker dag" ofzo. Ik kreeg de pot maar niet opgebouwd met mijn sterke handen. Als ik two pair of beter hit dan wil ik tegen 80% van de villain alles erin hebben, tuurlijk je zal hem ook niet altijd winnen, maar dat hoort erbij. Mijn medium handen vonden vaak tegen gas, waarbij ik niet meer de pot onder controle kon houden en ik dus vaak moest kiezen om te folden omdat ik geen grootte pot wilde spelen.
Ik kon mijzelf gewoon slecht aanpassen aan de huidige situatie. Als je geen potten kan bouwen omdat ze steeds folden, dan moet je meer gaan stelen aangezien je er vaker mee wegkomt. Aan de andere kant als je vaak aggressie tegen komt bij je medium handen en de pot controle steeds uit je vingers glipt, dan moet je je range vernauwen en meer voor value gaan.
Op de ene manier, leek het wel of mijn kaarten open en bloot op tafel lagen. Mijn grootste win pot van gister was 60BB's en grootste verlies pot 50BB, maar wel heel veel potten van 30-50 BB's
30-50BB's vind ik te groot voor mijn medium handjes en te klein voor mijn monster handjes.
Met andere woorden; Nee ik was niet tevreden, dat er aan het eind nou 1 BI bijgekomen is maakt geen moer uit. _________________ | Volg mijn Blog | Volg mijn Staking | Volg mijn Roll |
Kazm schreef:
wat vind je precies mediumhandjes dat je er kleinere potten mee wil spelen dan 30-50bb?
Ik heb het dan natuurlijk over medium pairs, top pairs met k$t kicker, of irritanten board ontwikkelingen, etc etc. Tegen nits zelfs handen als TPTK.
Ik leg het ook weer een beetje verkeerd uit, de waardes waren ook een beetje uit mijn duim gezogen. Waar het om ging is dat ik niet graag met die handen richting de 100BB+ potten ga. Op de turn als villains groot gaan donk betten of je turn bet gaan raisen, dan word de pot rond die grootte, MAAR er is nog een straat aktie te gaan.
Ik weet niet of het er nu een beetje duidelijker uit komt (waarschijnlijk niet), anders zal ik vanavond eens wat handjes er willekeurig uithalen. Ik denk dat ik vanavond de sessie ga analyseren, gister kreeg ik mijn reet niet meer van de bank af toen ik eenmaal lag _________________ | Volg mijn Blog | Volg mijn Staking | Volg mijn Roll |
De laatste sessie geanalyseerd en hoe stom ook, eigenlijk best tevreden.
Nu achteraf vind ik de pot control juist erg goed. De potten waar ik klaarblijkelijk achteraf crushed was en ik tot showdown kwam heb ik juist erg goed gecontroleerd en villain ontnomen een grootte pot te bouwen.
Snap niet helemaal waarom ik tijdens het spelen daar zo slecht over dacht. Misschien zat ik niet helemaal in de juiste mindset ofzo. Anyway hier de results.
Ik vind de stats te tight/passive en de aggresie per street is ook heel vreemd, namelijk;
2.48/2.53/3.14
Dit loopt de verkeerde kant op??? Ik snap het nog niet helemaal, maar daar kom ik wel achter. Ga er nu nog niet te diep op in, kan gewoon een moment opname zijn. We zien wel hoe het gaat lopen.
Overigens, heb ik het Miller boek uitgelezen. Nou ja, niet helemaal. Het laatste hoofdstuk over bluffen nog niet, maar die ga ik ook niet lezen. Die heb ik nog niet nodig en brengt alleen mijn hoofd maar op hol denk ik.
Is het 3bet % niet laag? Of ligt dat aan mij. Ik had op de 10NL 4,4 3bet% over 30k handen.
Op de 25NL ook 4,4% (en dat wil ik eigelijk nog omhoog halen). Onthoudt dat als je 3bet het maar 2 uit 3 keer hoeft te lukken om quitte te draaien...En als je bluf-3bet gecalled, wordt kun je altijd nog proberen de flop + Turn te barrelen (afhankelijk van villian). En natuurlijk krijgen ze value-3bets minder respect wat natuurlijk goed is _________________ http://plusev.keenspot.com/d/20071012.html
sweet-Rudi schreef:
Is het 3bet % niet laag? Of ligt dat aan mij. Ik had op de 10NL 4,4 3bet% over 30k handen.
Op de 25NL ook 4,4% (en dat wil ik eigelijk nog omhoog halen). Onthoudt dat als je 3bet het maar 2 uit 3 keer hoeft te lukken om quitte te draaien...En als je bluf-3bet gecalled, wordt kun je altijd nog proberen de flop + Turn te barrelen (afhankelijk van villian). En natuurlijk krijgen ze value-3bets minder respect wat natuurlijk goed is
Anyway pot controll is goed soms maar je moet wel opletten dat je het niet teveel doet en alleen tegen de goede spelers. Wat ik heb geleerd is dat de grootste leak van 'tags' op de micros is dat ze niet genoeg valuebetten. Dat is dus ook een van de redenen dat ik altijd wil cbetten e.d.
Let dus op dat je het niet tevaak doet en basseer niet teveel op een kleine sample aan handjes: misschien had je in deze handen juist NIET aan potcontrol moeten doen tegen de range van de villains en zat je nu toevallig tegen de top van hun ranges. Dat zou betekenen dat je op de lange termijn value laat liggen.
Anyway ik heb de handjes niet gezien dus misschien dat ik er deze keer helemaal naast zit, imo is echter:
valuebet > potcontrol
en verlies ik liever af en toe iets doordat de pot te groot wordt dan dat ik minder win doordat ik te laag vbet.
Weer een verplichtte pokerstop achter de rug. De computer ging voor de tweede keer op zijn bek. Het lag dus niet aan mijn hardeschijf, maar aan het moederbord die mijn schijf wist te vernielen.
Ik heb uiteindelijk maar mijn mediacenter opgeofferd en de hardware van die over gezet om mijn desktop weer aan het snorren te krijgen. Alles lijkt weer OK te zijn, de tijd zal het leren.
Gister weer een sessie gespeeld, weer als vanouds slecht van start, maar dan toch weer in de plus geeindigd.
Handje 1: TT, tegen 3 en 4 bet preflop
Ik leg hem preflop toch weg omdat de 3better nog achter mij zit en ik niet wil shoven tegen deze twee gasten in.
Hidden:
Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.10(BB) Replayer
SB ($5.10) 43/17/5 over 24, 3bet=14 over 7, geen 4bet stats BB ($10.50)
Hero ($13.30)
BTN ($8.75) 32/26/5 over 32, 3bet=9 over 11
Dealt to Hero T T
Hero raises to $0.40, BTN raises to $0.90, SB raises to $2.30, fold, fold, BTN calls $1.40
FLOP ($5.10) 4 A 5
SB bets $2.80 (AI), BTN calls $2.80
TURN ($10.70) 4 A 5 8
RIVER ($10.70) 4 A 5 8 3
Handje 2: AA, weg leggen op de river toch?
Hidden:
SB ($3.55)
BB ($8.15) 38/10/1.5 over 109
Hero ($16.90)
BTN ($8.05)
1 - Standaard fold.
2 - Ship ik de flop
3 - Ik c-bet de flop en bij actie ben ik klaar met de hand. As played denk ik niet dat een turncall goed is, Villain doet dit volgens mij nooit zonder een A. _________________ Low-limit donks - Never underestimate the power of stupid people in large groups!
Geregistreerd op: 23 Feb 2009 Berichten: 401 Woonplaats: Utrecht 0.00
Lenny schreef:
3 - Ik c-bet de flop en bij actie ben ik klaar met de hand. As played denk ik niet dat een turncall goed is, Villain doet dit volgens mij nooit zonder een A.
Waarom zou een villain hier niet met een Ax kunnen zitten??
Hij zou de flop geslowplayed kunnen hebben, aangezien hero PF gereraist heeft en dus zal die je op een grote hand hebben gezet die je miss al weg zou leggen bij een bet.. Dan komt de turn die een flushdraw geeft... waardoor hij hier moet betten, Dus naar mijn mening kan hij hier best met een A zitten
Laatst aangepast door jkdjkd10 op Za 19 Sep 2009 20:55; in totaal 1 keer bewerkt
Lenny schreef:
2 - Ship ik de flop
Hmm, vreemd dat deze gedachte helemaal niet opgekomen is bij mij tijdens de review van dit handje, terwijl dat zo duidelijk moet zijn. What's going on???
Anyway, ik call de river natuurlijk omdat ik weet dat als mijn turn bet gecalled wordt villain de helft van zijn stack erin heeft liggen en hij draaid vrolijk Q9o om. Echter binnen 10 handjes schoof dat geld + meer weer netjes mijn kant op. Ik had het handje tijdens het spelen gemarked omdat ik twijfelde of de river een call was. Ik zelf twijfel niet meer, als andere het wel een duidelijke fold vinden dan hoor ik het wel. _________________ | Volg mijn Blog | Volg mijn Staking | Volg mijn Roll |
Ik heb er weer 10k handjes opzitten, dus weer tijd om eens kritisch naar mezelf en me spel te kijken.
Eerst de stats van de laatste 10k handjes, gevolgd door de stats "so far"
Hidden:
En dan de plotjes die erbij horen.
Hidden:
Ik ben eigenlijk verre van tevreden, denk dat de winrate toch wel een stuk omhoog kan voor iemand die tijd in het spelletje stopt op dit limiet.
Ik ga vandaag weer dieper de stats in, net zoals de vorige keer. Nu heb ik er toch weer 10k handjes bij voor de statistiek. Misschien krijg ik nu weer een beter view op wat wel en niet goed gaat tot nu toe. Ik denk dat mijn 3bet spel (zeker mijn resteal - 3bet semi bluff - preflop spel) nog wel wat bijgeschaafd kan worden.
Ik zal waarschijnlijk niet meer ALLE stats net als vorige keer neergooien, maar alleen diegene die ik vreemd vind of waar ik feedback op wil. _________________ | Volg mijn Blog | Volg mijn Staking | Volg mijn Roll |
Tip: haal die winrate stat en de $ stat uit je holdem manager
of probeer er niet veel naar te kijken..
19/17 lijkt me wel degelijk voor 10nl.. wat is je cbet% en je steal%?
verder.. hou je niet teveel bezig met stats.. het zijn de beslissingen ingame die er toe doen, die vertalen zich vanzelf in stats en winrate.. en dan heb ik het nieteens over de potten waar je allin bent want de fouten zitten veel vaker in de kleine potten
DAAR BEN IK WEER!
Was je weg dan? ja een weekje centerparcs, erg druk op werk met een miljoenen contract in australie en een weekje schotland voor wat marketing doeleinde (man wat hebben ze daar lekkere wiskey)
Anyway, er komt weer wat rust in mijn leven en dus weer direct achter de pc
Gister eindelijk weer een kort sessietje gespeeld, ga hem zo even bekijken, maar zo uit mijn hoofd iets van 14 dollies winst.
Niet zo'n super sessie, maar toch ook niet verkeerd. Een handje gemarked tijdens het spelen.
Hero ($15)
BB ($5.80)
UTG ($10.95) 52/34/1.8 over 46 handjes CO ($27.30)
BTN ($14.30)
Dealt to Hero J J
UTG raises to $0.30, fold, fold, Hero raises to $1.20, fold, UTG calls $0.90
FLOP ($2.50) 7 4 8
Hero bets $2.25, UTG raises to $5.40, Hero raises to $13.80 (AI), UTG calls $4.35 (AI)
TURN ($22) 7 4 8 T
RIVER ($22) 7 4 8 T Q
Standaard toch? Flop overpair, ben bereid broke te gaan met een overpair tegen dit soort spelers! Flop folden vind ik te weak, er zijn een hoop scarecards op de turn en dan kan ik gezien de stacksizes nooit meer wegleggen, dus push? (toch?)
Robin__1984 schreef:
Hoeveel handen heb je eigenlijk ondertussen gespeeld? (alles bij mekaar dus)
Verder is willempie14 idd willem
Zo ff uit mijn hoofd, rond de 26-27k.
Hmm, heeft willempie zeker chat uitstaan.
Oh, btw, lees dat je binnenkort weer naar het buitenland gaat. Wij moeten nog eens afspreken binnen kort. Heb nog steeds die twee WII spelletjes van je. _________________ | Volg mijn Blog | Volg mijn Staking | Volg mijn Roll |
Ik ben sinds een paar dagen weer actief op 10NL, ja.
Heb je niet opgemerkt, wat is je nick? _________________ ""L'art de la citation est l'art de ceux qui ne savent pas réfléchir par eux-mêmes" (Voltaire)
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Hoewel de pokervariant no limit hold 'em volgens de auteurs en verschillende deskundigen niet betiteld kan worden als kansspel -dit omdat de deelnemers aan het spel in staat kunnen zijn een overwegende invloed uit te oefenen op hun winstkansen- begrijpen de auteurs dat dit standpunt niet alom gedeeld wordt. Voor zover poker in het algemeen -en bovengenoemde variant in het bijzonder- dan ook als kansspel betiteld wordt, willen de auteurs benadrukken dat ze op geen enkele wijze de deelname aan kansspelen anders dan om niet willen bevorderen. Alle concepten, adviezen en andere inhoudelijke bewoordingen die het eventuele verdienen van geld beschrijven moeten dan ook gezien worden als informatief, entertaining en/of zuiver theoretisch. De auteurs nemen dan ook geen enkele verantwoordelijkheid voor lezers die de inhoud van dit medium gebruiken om de in het land van verschijnen geldende wetten te schenden.
Het Forum is het kloppende hart van PU! Bespreek hier alles van poker strategie tot voetbal, games en mooie meiden.
De PU Bonussen zijn de beste die je kunt krijgen. Of je nu zelf kunt storten of niet, PU heeft een mooie bonus voor je. De meeste acties zitten bovendien in ons PU Systeem! Lees verder op de volgende pagina...
Het PU Systeem beloont je voor het spelen op bij PU aangesloten sites. You Play, We Pay!
Als je dit nog niet uit jezelf wilde doen, trekken we je over de streep om je vrienden in te lichten. Hoe? Door je te belonen voor het pokerspel van die vrienden!
Opscheppen, klagen of strategie bespreken? Het kan allemaal weer prima op ons forum...