Bah J1nx, sucks dat het ff niet wil lukken. Ik denk echter nog steeds dat je met jouw kennis en ervaring en inzicht de 10NL kan beaten. Downswings happen...Geen reden om aan jezelf te twijfelen. Nu je dat toch doet, vind ik het sterk dat je dat toegeeft en ff op breek gaat.
Ik wil je wel een keer helpen: ff met verschillende filters door HeM heen lopen om te kijken of we ergens leaks kunnen vinden oid. Let me know..
De handjes:
Hand 1: ik zou em toch gewoon raisen preflop. Waarom de SB en de BB in de pot uitnodigen? Je hebt positie op de donk met een aardige hand, dus gewoon je eigen spel spelen en isoleren ipv fancy plays maken. In een geraisde pot gaat het er bij mij in op de flop of de turn. Geen schande om hier een sf af te betalen imo.
Hand 2: Prima call preflop. De flop vind ik ook een mooie spot om te donkbetten. De flop is drawy, de BB lijkt passive postflop en UTG aggro. Door te donkbetten heb je kans dat je van beide villains value krijgt. Het mooiste is dan obv dat de BB callt en UTG raist. Vervelend als ze allebei flatten, en omdat ik dat wel vaak zie gebeuren in die spot op 10NL, zou ik gewoon potbetten. Geen fancy plays: gewoon value krijgen van je monster.
Turn is fijne kaart en idd gewoon lekker doorknallen. Ik zou daar dan ook gewoon weer potbetten. Door 2x te potbetten krijg je het er gewoon makkelijker in tegen een passieve villain. Als de BB hier met iets van AJ oid zit krijg je zoals je hem nu speelt nooit al het geld naar het midden.
River idd uitbetten. Met de huidige stacksizes, villains stats en de boardtexture, zou ik hier bet-fold spelen. De flushdraw heeft hier gehit en de oesd met 89 ook. Een 2pair of minder raist deze river niet imo, zeker niet zo'n passieve speler, dus dit is altijd een betere hand.
Hand 3: standaard idd.
Hand 4: Pot is op de flop $2,20, dus ik raise hier weer gewoon pot. Je zit 4way op de flop, dus ik zou niet bang zijn om geen value te krijgen. De IR lijkt een donk na 38 handjes, dus die gaat hier geen AA, Kx of sd loslaten denk ik.
Een potriase is hier: $1,20 (de pot) + $0,60 (de bet van de BTN) + $0,60 (jouw call) = $2,40. De reraise wordt dan dus de bet van de BTN $0,60 + die $2,40 = $3. Twee keer zoveel dus!
Bij een call is het een EZ shove op de turn.
Zoals je hem nu speelt, zie ik ook niemand wegkomen van een set, dus broke ga je daar sowieso...
Winnende handje: raise preflop. Lekker dat ie je afbetaalt met TPNK.
Tip van de dag is dus: bet je monsters harder en geen fancy plays!
Geregistreerd op: 14 Dec 2007 Berichten: 2042 Woonplaats: Leiden 0.00
Hier dan even een j1nxy
Tureluurs schreef:
Bah J1nx, sucks dat het ff niet wil lukken. Ik denk echter nog steeds dat je met jouw kennis en ervaring en inzicht de 10NL kan beaten. Downswings happen...Geen reden om aan jezelf te twijfelen. Nu je dat toch doet, vind ik het sterk dat je dat toegeeft en ff op breek gaat.
Ach, heb er nu weer een nachtje over geslapen en dan kan je het weer een beetje relativeren. Ik ga vandaag nog even geconcentreerd door mijn sessie heen om te reviewen en dan sluit ik het daarmee af. Je hebt met poker nou eenmaal ook een beetje korte termijn geluk nodig en dat is iets wat ik nu absoluut niet heb. Daar doe je niets aan. Ik had gister even naar alle grootte verlies potten gekeken en ongeveer 70-80% waren goed gehitte "monsters" waarbij villain gewoon beter hitte. Je moet ze dan maar weg zien te leggen, maar bij de meeste handen was ik toch van mening dat ik het grootste gedeelte van hun range versloeg en het geld er rechtmatig in kon, maar hier heb ik graag nog een tweede mening over.
Tureluurs schreef:
Ik wil je wel een keer helpen: ff met verschillende filters door HeM heen lopen om te kijken of we ergens leaks kunnen vinden oid. Let me know..
Die staat. Ik zal je aanspreken op MSN zodra ik je tref. Leak finding is natuurlijk een groot woord met de marginale hoeveelheid handjes, maar als we eens samen door de grootte potten kunnen lopen dan is dat ook fijn.
Tureluurs schreef:
De handjes:
Hand 1: ik zou em toch gewoon raisen preflop. Waarom de SB en de BB in de pot uitnodigen? Je hebt positie op de donk met een aardige hand, dus gewoon je eigen spel spelen en isoleren ipv fancy plays maken. In een geraisde pot gaat het er bij mij in op de flop of de turn. Geen schande om hier een sf af te betalen imo.
In princiepe heb je hier gelijk, maar eigenlijk was dit gewoon een enorme klote tafel, met maar 1 donk en de rest waren net als ik aasgieren. Ik moet eigenlijk gewoon leren op te stappen, er valt meer te halen op andere tafels. Beter 3 kleine donks als 1 grootte.
Over de hand; Tsja ik opende mijn handen ook wel gewoon aldaar aan die tafel, maar dan eindigde de pot vaak op de flop. Het was gewoon een overduidelijk read over zijn spel dat hij echt ongelooflijk veel geld OOP in de pot gooide als er preflop niet geraised was. Ik was echt van mening dat ik me daarop moest aanpassen al valt er achteraf ook echt wel wat over te zeggen om het niet te doen.
Maar al met al had ik de turn NOOIT mogen callen aldaar. Ondanks alle outs die ik wel niet had zijn de Implied Odds gewoon enorm. Als ik hier het geld erin krijg dan loop ik hoogst waarschijnlijk al ver achter en als ik voor loop dan krijg ik er waarschijnlijk geen duppie meer in. Ik heb gewoon niet goed naar het board gekeken om mijn hand planning daarop aan te passen. Maar dat is het lullige als je een hand planned en het precies gaat zoals jij planned, dan moet je niet vergeten nieuwe informatie mee te nemen in je verdere beslissingen.
Tureluurs schreef:
Hand 2: Prima call preflop. De flop vind ik ook een mooie spot om te donkbetten. De flop is drawy, de BB lijkt passive postflop en UTG aggro. Door te donkbetten heb je kans dat je van beide villains value krijgt. Het mooiste is dan obv dat de BB callt en UTG raist. Vervelend als ze allebei flatten, en omdat ik dat wel vaak zie gebeuren in die spot op 10NL, zou ik gewoon potbetten. Geen fancy plays: gewoon value krijgen van je monster.
Turn is fijne kaart en idd gewoon lekker doorknallen. Ik zou daar dan ook gewoon weer potbetten. Door 2x te potbetten krijg je het er gewoon makkelijker in tegen een passieve villain. Als de BB hier met iets van AJ oid zit krijg je zoals je hem nu speelt nooit al het geld naar het midden.
River idd uitbetten. Met de huidige stacksizes, villains stats en de boardtexture, zou ik hier bet-fold spelen. De flushdraw heeft hier gehit en de oesd met 89 ook. Een 2pair of minder raist deze river niet imo, zeker niet zo'n passieve speler, dus dit is altijd een betere hand.
Inderdaad ik twijfelde over 1/2 pot of hele pot donk bet. Ik was er wel van overtuigd dat ik geraised zou gaan worden als ik kleiner uit zou komen, maar dat had ik toch even mis. Turn; Ik zie altijd dat een pot bet mensen toch echt wel doet laten folden hoewel een 2/3 pot bet nog uitnodigend is voor hun om te callen. 2/3 pot bet zit echter wel op het randje om geen drawing odds te geven. River; Tsja echt slechte kaart voor mij, ik twijfelde over een c/c lijn of een b/f lijn, vervolgens bet ik naar mijn mening te hard uit waardoor ik uitgenodigd wordt om te callen. Flop en Turn pot bet had dit probleem verholpen.
Tureluurs schreef:
Hand 4: Pot is op de flop $2,20, dus ik raise hier weer gewoon pot. Je zit 4way op de flop, dus ik zou niet bang zijn om geen value te krijgen. De IR lijkt een donk na 38 handjes, dus die gaat hier geen AA, Kx of sd loslaten denk ik.
Een potriase is hier: $1,20 (de pot) + $0,60 (de bet van de BTN) + $0,60 (jouw call) = $2,40. De reraise wordt dan dus de bet van de BTN $0,60 + die $2,40 = $3. Twee keer zoveel dus!
Bij een call is het een EZ shove op de turn.
Zoals je hem nu speelt, zie ik ook niemand wegkomen van een set, dus broke ga je daar sowieso...
Helemaal toppie, ik probeerde je al een paar keer te pakken te krijgen op MSN met de vraag hoe die potbet raise berekening nu ook alweer ging. Die heb ik dus nu, mooi al hier even vast gelegd. Verder is inderdaad mijn check/raise op de flop gewoon veelste klein waardoor ik villain eigenlijk gewoon de odds geef om die T te hitten (niet dat zij dat weten, maar voor het theoretische verloop van de hand), dit wist ik alwel toen ik hem posten. De potbet raise maakt de hand planning ook een stuk gemakkelijker voor verder op in de hand.
Tureluurs schreef:
Winnende handje: raise preflop. Lekker dat ie je afbetaalt met TPNK.
woutertje6 schreef:
Hand 1
Ik zou denk ik gewoon de flop raisen. Je hebt wel een hand, maar niet zo'n goede hand. Ja je hebt een Pair + EOSD, maar ik vind het geen hele sterk draw IN DIT GEVAL
VB:
Als jij heb op een dan is het een erg sterke draw
MAAR als jij nu je flush hit is de flush zoooo 'exposed' dat je er prob echt geen geld uithaalt, of maybe heel weinig van een lagere flush. Wat vaker zal gebeuren is veel verliezen tegen een hogere flush.
Ja je hebt ook een Pair, maar die is ook zo goed als niet waard op dit board
AS PLAYED:
Waarom call je de Turn? De pot is daar $0,50 ofzo en hij bet $3!!
Die Odds zijn zoo slecht. Je hit toevallig je Boat en dat was echt geluk.
Als er een harten komt en jij je flush hit is er goede kans dat vilian een of een heeft.
Echt een fold op de Turn imo
Tsja, zie hierboven.
woutertje6 schreef:
Hand 2
PF Goed
Flop Goed gewoon dik valuebetten met je set, goed dus. Zeker op een Flop als deze (Er ligt een Ace en draws (kan maybe nog $0,05 meer betten, maar hoeft niet per se ),
Turn Goed, ook weer die set valuebetten
Oké op de flop en TUrn werden dus 2 grote bets afgecallt. Alleen de BB bleef nog over.
Een TPTK of een set lijkt me dus heel onlogisch want die hadden zeker geraist! De meest waarschijnlijke hand is een Draw, VB: . De BB kreeg ook redelijk goede odds dus zou zeker kunnen.
River.
Ouch. Deze kaart compleet de flush. Ik zit hier echt te neigen naar een c/f.
Waarom niet betten? Welke slechtere hand dan jou zal jou hier nog callen op de river?
Een TPTK, Two Pair zouden zeker moeten raisen op de flop/turn. Die vallen dus eigenlijk af
in dit geval was dat dus niet zo, maar daar kun je het beste wel vanuit gaan als je handen speelt. Gewoon denken: Villian heeft Prob dit dus moet ik dit doen etc.
Ik denk dus echt dat villian hier een Flush heeft (of maybe straight). Als jij hier checkt zal de Flush zeker betten, en de straat misschien ook.
STEL, dat villian wel een set heeft. Dan zou hij waarschijnlijk deze pot behind checken, aangezien jij ook een FD KAN hebben en een slechtere hand dan hem high likely toch niet callt.
Dan hebben we nog c/c b/f b/c
Van deze drie vind ik de laatste , b/c de slechtste. Als je hier bet zul je alleen geraist worden door een betere hand.
Je zou C/C kunnen preferen tegenover de c/f, als je denkt dat villian maybe wil gaan bluffen in die spot.
B/F kan ook wel. Dan moet je ervan uitgaan dat villian toch een TPTK, of Top Two Pair had ofzo en een valubet zal callen
Mooi verhaal, allereerst denk ik dat c/f op de river hier niet echt een optie is. Als je twee straten bet en bij de river ineens checked dan zal denk elke oplettende villain wel betten op die river. Ik ben van mening dat als je op de river checked dat je dan ook moet callen en je dus eigenlijk gewoon checked zodat je niet geraised wordt (met andere woorden, had ik gewoon c/c moeten spelen)
Ik kies iderdaad de slechtste optie met b/c, nu achteraf denk ik dat een check/call het beste was, tweede in de lijst is een b/f, maar dan wel kleiner uit betten al hoewel ik dan al wel enorm veel geld in de pot gestopt heb. Neh, tis gewoon een c/c.
woutertje6 schreef:
Hand 4
PF Goed. (pot is $1,2)
Flop: Ik zou gewoon zelf uitbetten. ALs jij een C/R schrik je ze erg af. Bovendien kun je er niet vanuti gaan dat de BTN een cbet maakt in een 4way pot.
As played: Maak die raise veel groter!
$1,20 + $0,60= $1,80. Als je hier raist naar $3 wordt de pot ongeveer $5 en moet hij ongeveer $2,5 bijleggen. Dus de minimale raise is hier wel $3 imo.
Turn As played is de pot: $1,2 + $3 = $1. Dus je bet is goed. DIe raise callen uiteraard. Gewoon jmmr dat hij hitte, maar je kan het hem niet kwalijk nemen.
Th3 Fi5h schreef:
Hand 1: Je wil de villian zichzelf op laten hangen maar daar heb je imo de hand niet voor. Met deze flop kan de villian al een flush of een straat hebben en als jij je draw hit weet je nog niet waar je aan toe bent. Ik zou ervoor kiezen om de flop te betten ongeveer potsized en bij een call voorzichtig spelen. De turn lijkt me toch een fold. Als dit de villian zijn manier van spelen is dat krijg je hem later wel te pakken.
Hand 2: Als je een goede read hebt op de IR kan je de flop checken om daarna te checkraisen. Anders meer betten op de flop, zeker met 2 spelers na je, zodat je het er eenvoudiger in krijgt. Voor de rest lijkt me dit een cooler.
Hand 3: Standaard.
Hand 4: Lijkt me niet te voorkomen. Ook hier zou ik meer raisen op de flop. (Zeker als je er voor kiest om de turn te betten.) Oftewel heeft de villian gehit oftewel niet. Als hij niet gehit heeft heeft hij nog maar weinig outs en ga je er niet veel aan verdienen. Als hij wel heeft gehit betaalt hij je wel af.
Hmm sorry Th3 Fi5h, ik heb van achter naar voor gewerkt, maar jouw kommentaar is ook hetzelfde als de rest dus zie mijn andere posts voor feedback. Thanks _________________ | Volg mijn Blog | Volg mijn Staking | Volg mijn Roll |
De handjes:
In princiepe heb je hier gelijk, maar eigenlijk was dit gewoon een enorme klote tafel, met maar 1 donk en de rest waren net als ik aasgieren. Ik moet eigenlijk gewoon leren op te stappen, er valt meer te halen op andere tafels. Beter 3 kleine donks als 1 grootte.
Oneens. Je zit hier recht achter de donk, dus je hebt de beste plek aan tafel!!! Een donk recht voor je en voor de rest tighte spelers betekent dat je telkens de donk kunt isoleren en dus veel handjes HU IP tegen een zwakke speler kan spelen. That's what poker is all about imo.
Ik zit graag in zo'n spot (totdat de andere TAG's doorkrijgen wat ik aan het doen ben en harder op me terug gaan spelen, dan wordt 't minder leuk hehe).
j1nx schreef:
Ik kies iderdaad de slechtste optie met b/c, nu achteraf denk ik dat een check/call het beste was, tweede in de lijst is een b/f, maar dan wel kleiner uit betten al hoewel ik dan al wel enorm veel geld in de pot gestopt heb. Neh, tis gewoon een c/c.
Ook oneens. Je hebt niet al te veel handjes van de BB om je op te baseren, maar hij lijkt op dit moment vrij passief. Zo'n speler zal niet vaak een mindere hand met showdownvalue in een bluff veranderen. Hij zal daar alleen handen betten die jou beaten of gemiste draws en andere air/crap. Ik verwacht eigenlijk dat er heel weinig air en gebuste draws in zijn range zitten: de flushdraw heeft gehit, de oesd met 89 heeft gehit, dus blijft alleen de 45 oesd over. Ook zie ik hem niet 2 straten floaten met air, omdat je dat vrijwel nooit ziet op 10NL + hij de IR nog achter zich heeft + jouw lijn ziet er sterk uit.
Er zijn echter wel veel handen waarmee hij een riverbet kan callen, maar behind zal checken als jij checked: Ax handen en 2pairs bijvoorbeeld. Daar mis je value van als je checked.
C/c spelen daar is dus -EV imo: je mist value van zijn mindere handen, en betaalt bijna altijd een betere hand af als ie bet.
Als je de river bet/fold, haal je dus meer value, maar krijg je ook de showdown te zien voor jouw prijs ipv hem te laten bepalen wat de showdown kost. Bovendien kun je dan makkelijker folden tegen een shove, omdat je dan weet dat je vrijwel altijd beat bent.
Tureluurs schreef:
Oneens. Je zit hier recht achter de donk, dus je hebt de beste plek aan tafel!!! Een donk recht voor je en voor de rest tighte spelers betekent dat je telkens de donk kunt isoleren en dus veel handjes HU IP tegen een zwakke speler kan spelen. That's what poker is all about imo.
Ik zit graag in zo'n spot (totdat de andere TAG's doorkrijgen wat ik aan het doen ben en harder op me terug gaan spelen, dan wordt 't minder leuk hehe).
Oneens Ja ik ben het met je eens dat ik het mooiste plekkie van de tafel heb, en ik geloof best dat je blij mag zijn met die donk aan tafel en je positie op hem, echter.... Waarom met 5 man achter dezelfde donk aan? Misschien zodra je steeds hoger gaat spelen dat je blij mag zijn met een donk aan tafel, maar op 10NL zijn er zoveel betere tafels met MEER donks waar je edge veel groter is. Het uiteindelijke doel is zo veel mopgelijk geld te verdienen, no matter what. In het kader van die gedachte ben ik het dus toch met je oneens.
Tureluurs schreef:
Ook oneens. Je hebt niet al te veel handjes van de BB om je op te baseren, maar hij lijkt op dit moment vrij passief. Zo'n speler zal niet vaak een mindere hand met showdownvalue in een bluff veranderen. Hij zal daar alleen handen betten die jou beaten of gemiste draws en andere air/crap. Ik verwacht eigenlijk dat er heel weinig air en gebuste draws in zijn range zitten: de flushdraw heeft gehit, de oesd met 89 heeft gehit, dus blijft alleen de 45 oesd over. Ook zie ik hem niet 2 straten floaten met air, omdat je dat vrijwel nooit ziet op 10NL + hij de IR nog achter zich heeft + jouw lijn ziet er sterk uit.
Er zijn echter wel veel handen waarmee hij een riverbet kan callen, maar behind zal checken als jij checked: Ax handen en 2pairs bijvoorbeeld. Daar mis je value van als je checked.
C/c spelen daar is dus -EV imo: je mist value van zijn mindere handen, en betaalt bijna altijd een betere hand af als ie bet.
Als je de river bet/fold, haal je dus meer value, maar krijg je ook de showdown te zien voor jouw prijs ipv hem te laten bepalen wat de showdown kost. Bovendien kun je dan makkelijker folden tegen een shove, omdat je dan weet dat je vrijwel altijd beat bent.
Ook oneens. Kijk eens goed naar de stack sizes ten opzichte van de pot. De pot op de river is ~$6,-, ik bet daar 1/2 pot ($3,-) op dit punt heb ik nog maar ~$4,- behind en met andere woorden ik heb al 60% van mijn stack erin zitten. Dan zie ik een fold echt niet meer zitten. Als je bij een raise op de river je hand niet goed genoeg vind dat is je hand ook niet goed genoeg voordat je bet. Waarom zou je dan betten?
Ik zeg niet dat een c/c beter is, ik weet het eigenlijk niet meer, misschien dat 1 van de high stakers er iets zinnigs over kan zeggen.
Maar de river is eigenlijk niet het punt dat de fout komt dat is namelijk al de flop. Ik bet daar 1/2 pot om een raise uit te lokken maar wat als die raise niet komt? Ik twijfelde tussen een pot bet en een 1/2 bet, daar had ik dan eigenlijk de midden weg moeten nemen en 2/3 pot betten. Als ik dat doe dan is de pot zoals hij verloopt met twee callers op de turn $2.70 Als ik dan op de turn weer 2/3 tot hele pot bet, dan is de pot op de river respectievelijk $6.30 tot $8,10 met nog $7,30 tot $6,40 behind.
Als ik gewoon twee keer pot had gebet dat had de pot op de river $10,80 geweest en was het probleem opgelost geweest. Maar as played vind ik bet/fold niet echt geweldig als river line. Misschien is het wel gewoon een check/fold. _________________ | Volg mijn Blog | Volg mijn Staking | Volg mijn Roll |
Ik weet het niet, ik heb Jinx ook al een tijdje niet meer op PU gezien.
Misschien weet Robin meer?
I'm as clueless as you guys....
Had hem tijdje geleden gemaild maar niets van gehoord. _________________ In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure!
Holy crap guys, sorry! 10x extra sorry voor Robin.
Dit is de eerste keer sinds mijn laatste bezoek dat ik PU weer kan bezoeken.
Het ene moment draait je leven lekker op rollentjes en pak je met passie elke stukje vrije tijd om met poker bezig te zijn en het andere moment word je volledig geleefd door je werk. Het was/is echt achtelijk druk, een paar boze klanten omdat stuff te laat was en dan nog een shitload aan administratie dat af moet voor het eind van het jaar.
Ik wilde alleen maar even twee tot drie daagjes poker rust, meer niet.
Ik spreek de ene avond nog met Tuur over netbooks en spreek met hem af om hem de volgende dag te helpen. Vanaf die tijd ging het fout en heb ik werkdagen van gemiddeld 10 uur gemaakt, enkele uitschieters tot na 1 uur snachts.
Maar goed genoeg geboehoe van mijn kant. Ik ben er weer, wellis waarnog niet 100% maar ik zie weer licht aan het eind. Met een beetje mazzel heb ik de dagen tussen kerst en oud en nieuw vrij, kan ik daar mooi even een handjes inhaal slag maken.
Dus nogmaals, sorry jongens. Ik ga even door het forum heen om te kijken wat ik gemist heb.
Oh en robin, wanneer heb jij een mail gestuurd? Die zie ik helemaal niet? Ik had zo nu en dan wel me mail gechecked, dan had ik wel ff een snelle reply geplaatst _________________ | Volg mijn Blog | Volg mijn Staking | Volg mijn Roll |
Oh en robin, wanneer heb jij een mail gestuurd? Die zie ik helemaal niet? Ik had zo nu en dan wel me mail gechecked, dan had ik wel ff een snelle reply geplaatst
Strange, ik zie nu dat m'n mail naar jou is gebounced. Ik had tijdje terug wat gemaild maar dacht ook dat het wel goed zou komen.
Verder no prob, als je het druk hebt met werk is dat obv belangrijker dan je hobby bijhouden! Dus ik wens je succes de laatste dagen voor kerst en geniet van je vakantie als je die eenmaal hebt. (dus ga lekker wat ontspannend doen ipv de hele dag te pokeren ) _________________ In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure!
Robin__1984 schreef:
j1nx schreef:
Oh en robin, wanneer heb jij een mail gestuurd? Die zie ik helemaal niet? Ik had zo nu en dan wel me mail gechecked, dan had ik wel ff een snelle reply geplaatst
Strange, ik zie nu dat m'n mail naar jou is gebounced. Ik had tijdje terug wat gemaild maar dacht ook dat het wel goed zou komen.
Verder no prob, als je het druk hebt met werk is dat obv belangrijker dan je hobby bijhouden! Dus ik wens je succes de laatste dagen voor kerst en geniet van je vakantie als je die eenmaal hebt. (dus ga lekker wat ontspannend doen ipv de hele dag te pokeren )
Thanx voor het begrip, en dat ontspannende dat is nou net pokeren
Check het mail adres anders even, het mail adres wat ik het meeste lees is diegene waar ik ook met MSN mee geregistreerd sta.
BTW: Wat kunnen jullie ouwehoeren/posten hier op het forum zeg, daar is niet doorheen te komen
Oh en voor Tuur; Aangezien onze afspraak voor die netbooks helemaal in het water is gevallen, heb je mij nog nodig of heb je het al geregeld? Er staat namelijk toevallig een netbooks review artikel in deze maand's PCM. _________________ | Volg mijn Blog | Volg mijn Staking | Volg mijn Roll |
Tureluurs schreef:
Yups, wat advies is welkom. WB iig, we begonnen ons al zorgen te maken
No worries! Onkruid vergaat niet Mij raak je niet zo snel kwijt hoor. Ik zal je van de week ff aanschieten op MSN voor die netbooks, vanavond was je er niet.
Anyway, eindelijk weer eens wakker kunnen blijven tot na 21:00 met al dat gezeik op werk en dus weer een voorzichtige sessie weten te spelen. Even gewoon 3 tafeltjes en even wat rustiger en strakker als normaal. Stats van vanavond;
310 handjes = +$28.15 (EV = +$19.35, dus run lekker)
VPIP = 19.7 / PFR = 15.8 / AF = 1.85 / WTSD = 37.0 / W$SD = 65.0
Ging wel lekker, niet veel bijzonders gebeurd, 3 setjes geflopt en alle drie afbetaald gekregen. Al ben ik er van 1 wat onzeker of ik hem op de flop met 3 man wel zo hard moest spelen, maar dat komt later.
Ik heb twee handjes gemarkeerd tijdens het spelen omdat ik daar op het moment ff zat te klooien, maar de vermoeidheid slaat nu toe (daarom, maar gestopt met spelen ondanks dat ik lekker ging), dus de winst, verlies en twijfel handjes gooi ik morgen wel online. _________________ | Volg mijn Blog | Volg mijn Staking | Volg mijn Roll |
OK, komen ze dan
Twijfel handjes
Buiten de villain stats geef ik bij deze handjes even geen verdere commentaar om zo jullie kommentaar niet te vervuilen met mijn kommentaar.
Grootste winst handjes
Zoals ik al zei, paar setjes afbetaald gekregen.
Handje 3: Dit is het handje waar ik me afvraag of het wel verstandig is zo hard alles erin te gooien. Ik had een read op de CO/MP, die callde vrijwel elke flop met zowel niets als overs, maar om die read nou ook toe te passen op een raise op de flop? Dat had ik hem nog niet zien doen, mede ook omdat de situatie zich nog niet voor gedaan had.
Zo dat was het weer en om nog even te braggen. Ik heb in die 310 handjes 5 keer een set geflopt, 4 keer volledig afbetaald, waarvan twee hierboven en nog eens twee tegen shorties en bij de laatste set rende ze weg. Ben ook erg trots op het feit dat mijn grootste verlies handje maar $2.75 is en ik mezelf uit moeilijk situaties heb weten weg te houden.
Geregistreerd op: 25 Jan 2008 Berichten: 1282 Woonplaats: Utrecht 17.00
hand 1 check ik de flop... ik zou niet weten waar je actie van krijgt dat je beat.
hand 2 as played bet/call ik... met een K zie ik hem de turn niet checken... PF 3bet vind ik stat afhankelijk... tegen hem zou ik 3betten. turnplay vind ik niet per definitie slecht als je hem wilt laten doorbarrelen, je hit alleen een nasty rivercard...
hand 3 vind ik wel ok zo... als je daar weer raist houd je toch weinig over... _________________ "$1.98 betten ipv $2.00, dat is net als in de winkel" - Ulysses
Allereerst, nogmaals de beste wensen voor iedereen voor 2009!
Ten tweede, nog bedankt Sando. Had je reply wel gelezen alleen niet de tijd om fatsoenlijk te bedanken/reageren.
Gister weer een sessie gespeeld waar ik niet tevreden over ben. Twee stomme calls gemaakt al vrij vroeg in de sessie. Je kent ze wel van die; Ik call om te zien of ik gelijk heb dat ik gewoon beat ben. Had dus al vrij vroeg 2 van mijn 3 foutjes verspeeld en heb daarna gelukkig alsnog goed geconcentreerd kunnen spelen. Daardoor heb ik de sessie afgesloten met $2,75 winst
Dit zijn de stats van de sessie;
627 Handjes / VPIP=23.0 / PFR=19.1 / AF=1.94 / 3BET=5.0 / WTSD=29.9 / W$SD=50.0
Grootste verlies handjes
Beide handjes zijn dus eigenlijk de zoals hier boven aangemerkte bad-call handjes.
Handje 1: JJ in de SB waar ik tegen een UTG limp/reraise aan kijk. Stom stom stom op 10NL kan je hun range dan eigenlijk al verkleinen naar AA,KK. De BTN callt. Ik had hier eigenlijk of gewoon moeten folden, of gezien de stacksizes en dergelijk de call moeten maken voor setvalue. De flop wil ik het liever niet over hebben
Hero bets $3, BB raises to $12.20, Hero calls $4.10,
Hero shows AJ
(Flop 92.0%, Turn 9.1%)
BB shows 66
(Flop 8.0%, Turn 90.9%)
BB wins $19.35
Grootste winst handjes
Handje 3: AA tegen zeer solide speler met note "speelt sterke draws aggro (2x)", vrij standaard, maakte alleen een misclick op de flop aangezien ik daar allin wilde, villain gaat er weer overheen wat me wel even zorgen maakt, maar kan niet meer terug. Geld erin!
fold, fold, CO raises to $0.30, fold, fold, Hero raises to $0.90, CO calls $0.60,
FLOP ($1.85) T5Q
Hero bets $1.50, CO raises to $4.50, Hero raises to $7.50, CO raises to $13.90, Hero calls $1.75,
TURN ($20.35) T5QK
RIVER ($20.35) T5QK4
Hero shows AA
(Flop 77.1%, Turn 81.8%)
CO shows JK
(Flop 22.9%, Turn 18.2%)
Hero wins $19.35
Handje 4: 99 in de CO, ben hier niet trots op omdat ik hem gewoon eigenlijk weg moet leggen. Er is niet genoeg behind om de call te rechtvaardigen. Hij pakt wel goed uit, maar dat doet er niet toe.
fold, Hero raises to $0.40, BTN raises to $2.85, SB calls $2.80, fold, Hero calls $2.45,
FLOP ($8.65) 96K
check, Hero bets $3.30, SB folds,
TURN ($8.65) 96K3
RIVER ($8.65) 96K3T
Hero shows 99
(Flop 98.4%, Turn 100.0%)
BTN shows AK
(Flop 1.6%, Turn 0.0%)
Hero wins $8.25
Handje 5: Vrij standaard handje tegen donk, die ik toch even post omdat ik denk dat ik hier icm betsizes erg veel value laat liggen. Zeker de river denk ik. Achteraf had ik hier beter, bet bijna pot, bet bijna pot, allin kunnen doen.
Hidden:
Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.10(BB) Replayer
SB ($9.85)
BB ($9.70)
Hero ($20.65)
CO ($7.55) 43/24/4.3/81
BTN ($10.85)
Dealt to Hero AK
Hero raises to $0.40, CO calls $0.40, fold, fold, fold,
FLOP ($0.95) TQK
Hero bets $0.60, CO calls $0.60,
TURN ($2.15) TQK5
Hero bets $1.50, CO calls $1.50,
RIVER ($5.15) TQK55
Hero bets $2, CO calls $2,
Hero shows AK
(Flop 66.3%, Turn 79.5%)
CO shows JQ
(Flop 33.7%, Turn 20.5%)
Hero wins $8.75
Twijfel handjes
Handje 6: Flop raise te klein?
Hidden:
Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.10(BB) Replayer
SB ($10.30) 36/14/1.5/22
BB ($12.35)
Hero ($13.40)
CO ($6.80)
BTN ($17.20)
Dealt to Hero QQ
Hero raises to $0.40, fold, fold, SB calls $0.35, fold,
FLOP ($0.90) JKT
SB bets $0.10, Hero raises to $0.60, SB calls $0.50,
TURN ($2.10) JKT2
check, check,
RIVER ($2.10) JKT26
SB bets $0.50, Hero calls $0.50,
SB shows 39
(Flop 35.7%, Turn 84.1%)
Hero shows QQ
(Flop 64.3%, Turn 15.9%)
SB wins $2.95
Handje 7: Ik had de flop niet moeten raisen toch? Wie speelt hier dan eventueel wel voor stacks?
UTG+1 bets $0.60, Hero raises to $1.80, UTG+1 raises to $9.20, Hero folds,
UTG+1 wins $4.35
Achteraf gezien, zeker niet tevreden over de sessie. Heb wel met winst kunnen afsluiten uit eindelijk, maar die winst had gewoon vele malen hoger kunnen liggen denk ik. _________________ | Volg mijn Blog | Volg mijn Staking | Volg mijn Roll |
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Hoewel de pokervariant no limit hold 'em volgens de auteurs en verschillende deskundigen niet betiteld kan worden als kansspel -dit omdat de deelnemers aan het spel in staat kunnen zijn een overwegende invloed uit te oefenen op hun winstkansen- begrijpen de auteurs dat dit standpunt niet alom gedeeld wordt. Voor zover poker in het algemeen -en bovengenoemde variant in het bijzonder- dan ook als kansspel betiteld wordt, willen de auteurs benadrukken dat ze op geen enkele wijze de deelname aan kansspelen anders dan om niet willen bevorderen. Alle concepten, adviezen en andere inhoudelijke bewoordingen die het eventuele verdienen van geld beschrijven moeten dan ook gezien worden als informatief, entertaining en/of zuiver theoretisch. De auteurs nemen dan ook geen enkele verantwoordelijkheid voor lezers die de inhoud van dit medium gebruiken om de in het land van verschijnen geldende wetten te schenden.
Het Forum is het kloppende hart van PU! Bespreek hier alles van poker strategie tot voetbal, games en mooie meiden.
De PU Bonussen zijn de beste die je kunt krijgen. Of je nu zelf kunt storten of niet, PU heeft een mooie bonus voor je. De meeste acties zitten bovendien in ons PU Systeem! Lees verder op de volgende pagina...
Het PU Systeem beloont je voor het spelen op bij PU aangesloten sites. You Play, We Pay!
Als je dit nog niet uit jezelf wilde doen, trekken we je over de streep om je vrienden in te lichten. Hoe? Door je te belonen voor het pokerspel van die vrienden!
Opscheppen, klagen of strategie bespreken? Het kan allemaal weer prima op ons forum...