| Auteur |
Bericht
|
| Oord |
Geplaatst: Vr 14 Mrt 2008 18:54 Onderwerp: Week 19: QQ tegen minraising station |
|
|
 RhinoFish
Geregistreerd op: 29 Okt 2006 Berichten: 3879 Woonplaats: Leiden 696.00 
|
| Citaat: | POKERSTARS GAME #15903381892: HOLD'EM NO LIMIT ($0.50/$1.00) - 2008/03/11 - 12:46:38 (ET)
Table 'Hermippe III' 6-max Seat #1 is the button
Seat 1: mhgrimm ($107.45 in chips)
Seat 2: thing85 ($124.55 in chips)
Seat 3: Salsicha ($127.90 in chips)
Seat 4: Rising_Sunn ($52.65 in chips)
Seat 5: Oord ($112.65 in chips)
Seat 6: Ottosmatch ($95 in chips)
thing85: posts small blind $0.50
Salsicha: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Oord [ ]
Rising_Sunn: calls $1
Oord: raises $4 to $5
Ottosmatch: calls $5
mhgrimm: folds
thing85: folds
Salsicha: folds
Rising_Sunn: calls $4
*** FLOP *** [ ]
Rising_Sunn: checks
Oord: bets $11
Ottosmatch: raises $11 to $22
Rising_Sunn: folds
Oord: calls $11
*** TURN *** [3c 7d 9d] [ ]
Oord: checks
Ottosmatch: bets $18
Oord: raises $67.65 to $85.65 and is all-in
Ottosmatch: calls $50 and is all-in
*** RIVER *** [3c 7d 9d 5s] [ ] |
Villain is een 40/2/2.4 station. Ik speel zelf 20/17 maar weinig kans dat hij ook maar iets denkt over mijn spel. Ik heb geen reads op zijn miniraise op de flop, dus ik besluit het gewoon op de turn erin te c/raisen. Standaard of spelen we dit altijd zo? Pushen we de flop? _________________ Fold'em |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| --edel-- |
Geplaatst: Vr 14 Mrt 2008 19:36 Onderwerp: |
|
|
 Rang: Worm
0.00 
|
Bij de minraise op flop zou je bijna aan een valuerse op zn set kunnen denken, maar waarschijnlijk zal hij zo niet eens denken idd. Villain zou mogelijk jouw pfrse gecalled kunnen hebben met 33, 77, 99 ?!
Verder zou je gezien zijn stats villain kunnen zetten op een T9/89 of A9, waarbij hij nooit zal overwegen dat jij een overpair hebt.
Ook de minbet op turn is zwak of weer een valuebet.
Normaal spel is denk ik niet om op de flop al te pushen, lekker leeg melken zou ik zeggen, hoop dat dat ook gelukt is.
Ben benieuwd hoe handje af is gelopen.
Gaarne feedback op mijn denkwijze !! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| Baf Frietmarie |
Geplaatst: Vr 14 Mrt 2008 20:20 Onderwerp: |
|
|
 DonkChaser©
Geregistreerd op: 14 Dec 2006 Berichten: 2943 Woonplaats: Veenendaal 312.00 
|
Bij een calling station die me minraist neig ik altijd ontzettend hard naar folden. Zo spelen calling stations hun monsters namelijk. Hij gaat daar niet raisen met een flush/straigthdraw. Of hij heeft AA, of hij heeft een setje (denk ik?), oftewel je bent beat? _________________ “I choose to live my life in the company of Gandhi and King. My concerns are global. I reject, absolutely, revenge, aggression, and retaliation. The foundation of such a method, is love. I love you Sheriff Truman" - Albert Rosenfield (twin peaks) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| The_End |
Geplaatst: Zo 16 Mrt 2008 14:21 Onderwerp: |
|
|
 Bamihapje
1233.00 
|
| --edel-- schreef: | Bij de minraise op flop zou je bijna aan een valuerse op zn set kunnen denken, maar waarschijnlijk zal hij zo niet eens denken idd. Villain zou mogelijk jouw pfrse gecalled kunnen hebben met 33, 77, 99 ?!
Verder zou je gezien zijn stats villain kunnen zetten op een T9/89 of A9, waarbij hij nooit zal overwegen dat jij een overpair hebt.
Ook de minbet op turn is zwak of weer een valuebet.
Normaal spel is denk ik niet om op de flop al te pushen, lekker leeg melken zou ik zeggen, hoop dat dat ook gelukt is.
Ben benieuwd hoe handje af is gelopen.
Gaarne feedback op mijn denkwijze !! |
Prima denkwijze, alleen de conclusie is enigszins verborgen Zou je de turn check/raisen allin, of kleinig uitbetten of check/callen en de river pushen oid?
Ik denk dat Oords lijn prima is... Donks die valuetownen zichzelf soms als ze denken dat ze de beste hand hebben met een 9 oid.
Een aparte lijn zou uitbetten op de turn zijn, doe ik wel eens zodat ze iig niet behind kunnen checken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| JanB |
Geplaatst: Do 27 Mrt 2008 22:52 Onderwerp: |
|
|
 Dr. Evil
Geregistreerd op: 13 Nov 2006 Berichten: 1360 Woonplaats: Noordwijk (ZH) 0.00 
|
Zijn preflop call zou kunnen duiden op een PP of een SC 78+. A9+ zou ook nog kunnen gezien zijn Pfraise van 2.
Na de flop hoef je alleen bang te zijn voor AA-KK, PP:99, 77, 33. Een hand als 79 of 37 valt af voor mij. Villain is wel wat loose maar geen maniac.
De minraise na de flop is wat vreemd. AA-KK had hij preflop wel geraised, dus die vallen af. Dan blijven alleen 77 99 en 33 over.
Turn: blank. hier had ik zelf uitgebet. Je geeft hem de kans om zijn eventuele bluf voort te zetten, en dan weet je nog niet waar je staat. Bij een shove is de kans vrij groot dat je gecalled gaat worden door handen die je beat hebben.
Ik had zelf die turn dus gebet en bij een call op de river nogmaals gebet. Uiteraard fold tegen een shove.
Ik denk dus dat je beat bent. Zo, dat was weer mijn bijdrage. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| Zantetsuken |
Geplaatst: Vr 28 Mrt 2008 0:46 Onderwerp: |
|
|
 Rang: The Dude
91.00 
|
Villain is ontzettend loose preflop. Zijn range kan dus van alles zijn op de flop.
In een post hierboven las ik over dat een minre-raise van een donk sterk lijkt en in de meeste gevallen is dat ook zo. Maar hou er rekening mee dat het een drawy heavy board is en dus helemaal niet aantrekkelijk is om te check-raisen en ook nog eens zo' n kleine minimumraise. Ík zie ze een goede hand dus vaker sterk uit betten op zo'n board. Op een dry board zie ik ze wel vaker deze lijn nemenAlleen een set of two pair heeft jou beat, terwijl dat maar een kleine deel van zijn range is.
Dus op de flop zeker niet weggelegd voor zo'n minimum re-raise. Ook kan hij hier makkelijk zelf een draw re-raisen hier, in de hoop een gratis kaart op de turn te krijgen. Een push is op de flop zeker niet slecht slecht geweest en imo ook misschien wel de beste move, aangezien het een station is en hij dus elke draw wel zou callen + top pair geen kicker. Tevens kunnen er een heleboel scarecards voor je vallen en kom je voor een nog moeilijke beslissing te staan. Maar je besluit te callen.
Turn is een 5. Op zich 1 van de betere kaarten die je wilt zien. Alleen heb je ook nog kans dat zijn 6-8 nu een straat heeft gemaakt. Jij check-raised hem all-in. Top pair , elke FD ( hij is een station) zou hij hier callen. Hou er rekening mee dat jij met die check op de turn ENORM veel zwakte getoont hebt. Hij kan denken, "wtf? Oord zit hier zelf op een draw" of " Op zo'n board gaat hij hier niet slowplayen" En dit zou ik ook zeker mee laten wegen mocht ik besluiten hier te shoven. Jij shoved hier en dit zal op lange termijn +EV zijn. Ik denk dat je 60% van de keren voor staat en 40% van de keren achter. Als je tegen een set of two pair aanzit is het balen. Ook moet je niet schrikken als hij ineens een straat omdraait. So be it, rebuy en leegtrekken die hap. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|