| Auteur |
Bericht
|
| Oord |
Geplaatst: Za 02 Feb 2008 16:50 Onderwerp: Week 15: lastige KK OOP |
|
|
 RhinoFish
Geregistreerd op: 29 Okt 2006 Berichten: 3879 Woonplaats: Leiden 696.00 
|
| Citaat: | POKERSTARS GAME #14986260103: HOLD'EM NO LIMIT ($1/$2) - 2008/02/01 - 16:32:24 (ET)
Table 'Atalante III' 6-max Seat #3 is the button
Seat 1: jk3a ($243.85 in chips)
Seat 2: HSV Burmi ($172.15 in chips)
Seat 3: PokerJussi ($308.15 in chips)
Seat 4: Cookeman ($194 in chips)
Seat 5: Zoxitic ($197 in chips)
Seat 6: Oord ($301.05 in chips)
Cookeman: posts small blind $1
Zoxitic: posts big blind $2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Oord [ ]
Oord: raises $6 to $8
jk3a: folds
HSV Burmi: folds
PokerJussi: calls $8
Cookeman: folds
Zoxitic: folds
*** FLOP *** [ ]
Oord: bets $12
PokerJussi: raises $30 to $42
Oord: raises $56 to $98
PokerJussi: calls $56
*** TURN *** [Qd Jh 5d] [ ]
Oord: checks
PokerJussi: bets $114
Oord: folds
PokerJussi collected $212 from pot
PokerJussi: doesn't show hand
|
1,5 BI diep, PokerJussi speelt LAG met 30/24/4. Turn AF 3.8. Genoeg handen om dit aannemlijk te maken.
Weinig history met hem, iedereen zit er vooral voor Zoxitic en HSV, wat een beetje de donks zijn.
Analyseer ze. _________________ Fold'em |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| Biggetje |
Geplaatst: Za 02 Feb 2008 23:21 Onderwerp: |
|
|
 Pepernoot!
152.00 
|
Ik vind de 4bet op de flop wat aan de lage kant.. Hij moet daar volgens mijn berekeningen 56$ betalen in een 103$ pot, dus 2:1 odds voor een flush of misschien zelfs een combodraw.
Dus ik denk dat je daar toch moet raisen naar minstens 115$-120$, omdat je ook nog es OOP zit. Als hij shovet call ik ook want op dit board het geld erin krijgen tegen een toch wel vrij loose speler vind ik niet verkeerd.
Turn is een kutkaart, maar denk dat ik daar zelf niet meer wegleg (er vanuit gaande dat je mijn flopspel neemt). Ik zou dan voor een check/shove gaan want op die manier krijg je ook nog afbetaald door een bluff (KT of 9T). Als hij behind checkt is het ook niet erg want je hebt de 2nd nutflushdraw.
En nu es kijken wat The_End ervan denkt, zit er waarschijnlijk weer helemaal naast . _________________ http://www.leggopoker.com/blogs/biggetje/ |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| Blok |
Geplaatst: Zo 03 Feb 2008 0:09 Onderwerp: |
|
|
 The Man
0.00 
|
Preflop is gewoon standaard een 4 of 5x bb raise, dus dat gaat in ieder geval goed.
Op de flop maak je een c-bet die in mijn ogen uitnodigd om geraised te worden met welke hand dan ook, dus als je besluit om zo'n bet te maken moet je zeker reraisen als je geraised wordt. Als je er tenminste vanuit gaat dat je de beste hand hebt. Op deze flop is het enige wat hij in mijn ogen kan hebben en jou beat heeft 55 of misschien nog QJ. Ik denk dat ik hier dus zou gaan voor de overbet en meteen maar pushen, want ik geloof niet dat hij je nu al beat heeft. Ik denk eerder dat hij met en een combo-draw hier aan het raisen is op deze flop. Als ik gelijk heb en hij callt heeft hij 13 outs, waardoor je nog ligt favoriet bent met ongeveer 52%. Een +EV move dus.
Zoals je hem nu speelt mag hij niet folden op de flop en is het een goede laydown op de turn denk ik. Er komt nog wel een beter moment om zijn geld af te pakken. _________________ Een dag niet all-in is een dag niet geleefd. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| champ10n |
Geplaatst: Zo 03 Feb 2008 0:18 Onderwerp: |
|
|
The grinder
0.00 
|
Preflop is standaard dus daar hoeven we niks van te zeggen. Flopcbet is al goed, hij raist met een grote range op de flop, maar je zit vrij deep. Ik denk dat je er beter 120 van kan maken en een shove callen, je geeft villain goede odds voor zijn draw, dus raise meer. Zijn flopcall zal erg vaak een draw zijn omdat hij zich beseft dat hij geen FE heeft met zijn draw en dus niet shovet. 55 QJ zal hij ook wel shoven dus die vallen af. Turn is niet echt een goede kaart voor je, aangezien we vast hebben gesteld dat zijn range vooral draws bevat en die hebben gehit. CF is hier wel een goede optie, als je bet fold ben je bijna commited om te callen, hij bet hier geen mindere handen op de turn, dus CF is een goede optie. _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| NL Eagle |
Geplaatst: Zo 03 Feb 2008 11:44 Onderwerp: |
|
|
 The Man
Geregistreerd op: 06 Jun 2007 Berichten: 2537 Woonplaats: corona del mar, california 424.00 
|
Ik vind de hand eerlijk gezegd slecht gespeeld.
Preflop is standaard en ook goed dnek ik.
Op de flop al een vrij grote fout door hero vind ik. De board is op een schaal van 4 nummer 3 qua drawmogelijkheden dus behoorlijk drawy. Bet in eerste instantie is nog goed, maar na de raise van villain is de reraise imo veels te laag. Voor mij persoonlijk is het na zijn raise op de flop een standaard push. En dan de turn, de derde ruiten en dan checken? Vind ik een erg slechte move tenzij je zelf die flush hebt gehit. Nu geef je de villain ook nog eens alle ruimte te bluffen naast het feit dat een ruiten aas van villain een semi-bluff nog eens 100% rechtvaardigd en effectief maakt.
Een 2/3 pot bet op de turn is noodzakelijk en het gevolg van het slechte spel op de flop.
Maakt villain dan een push is het voor mij een auto-fold. Bij een call is checken op de river altijd nog een optie en wordt t voor villain al een stuk moeilijker te bluffen en is zelfs behind checken met een lage flush nog mogelijk. _________________ Pro Gambler |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| The_End |
Geplaatst: Ma 04 Feb 2008 11:54 Onderwerp: |
|
|
 Bamihapje
1233.00 
|
| Biggetje schreef: | Ik vind de 4bet op de flop wat aan de lage kant.. Hij moet daar volgens mijn berekeningen 56$ betalen in een 103$ pot, dus 2:1 odds voor een flush of misschien zelfs een combodraw.
Dus ik denk dat je daar toch moet raisen naar minstens 115$-120$, omdat je ook nog es OOP zit. Als hij shovet call ik ook want op dit board het geld erin krijgen tegen een toch wel vrij loose speler vind ik niet verkeerd.
Turn is een kutkaart, maar denk dat ik daar zelf niet meer wegleg (er vanuit gaande dat je mijn flopspel neemt). Ik zou dan voor een check/shove gaan want op die manier krijg je ook nog afbetaald door een bluff (KT of 9T). Als hij behind checkt is het ook niet erg want je hebt de 2nd nutflushdraw.
En nu es kijken wat The_End ervan denkt, zit er waarschijnlijk weer helemaal naast . |
Nou ik ben het er eigenlijk gewoon helemaal mee eens behalve dat ik de turn denk ik bet/shove, omdat ik denk dat 9T of een koppige QT oid eerder een free card nemen, gezien de flop, dan shoven.
Je voelt je wel stom als je drawing dead bent, maar ik zie een LAG eigenlijk niet met veel Adxd flatcallen preflop. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| fredskie_08 |
Geplaatst: Di 05 Feb 2008 11:56 Onderwerp: |
|
|
Rang: Jackie Treehorn
0.00 
|
préflop: goeie raise. niet te hoog, niet te laag. Villain called, is vrij loose agressif, hier kunnen we dan ook al redelijk wat handen uitfilteren. Wss heeft hij hier geen Ax, pocket pair ook nie. Ik zet hem hier om QJ, JT, KQ, KT... aangezien hij betere handen wss zoieso raised.
flop: Zeer draw gevoelige flop. En vind ik persoonlijke barslechte flop voor de range van villain. Een bet is goed, maar door de range van villain, en de flop zou ik hier een pot overbet gemaakt hebben. iets van een 30$. Je wil of hier de pot oppakken, of degelijk weten waar je staat. En mijn gevoel is deze 12 iets te laag. Hierdoor kom je na zijn raise in een moeilijke situatie..hij raised fors, misschien ruikt hij zwakte, of heeft hij een hand...Als we naar zen range kijken, kan hij hier met QJ two pair floppen, of een open ended straight draw. Had hij mijn 30$ bet dan geraised, dan had ik gefold hier denk ik.
reden: bijna elke kaart die komt, brengt je in een lastigere situatie. Komt er een diamond, flushboard, komt er een A, overcard + straight kansen... Alleen een K kan je enigszinds redden. neem hierbij dat je out of position zit. En dan weet je dat je na de turn in een moeilijke spot komt. Zoals we hier na de turn ook zien. Je moet hier checken en dan bet villain stevig uit. Fold uiteraard daar.
Ik had dus op de flop harder uitgebet, om duidelijk te weten waar je stond. Ik weet deze play werkt misschien op deze limieten niet maar op 10 NL weet je zo vaak het best waar je staat. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|