| Auteur |
Bericht
|
| Oord |
Geplaatst: Di 12 Feb 2008 12:32 Onderwerp: Week 16: KK tegen donkbetting CS |
|
|
 RhinoFish
Geregistreerd op: 29 Okt 2006 Berichten: 3879 Woonplaats: Leiden 696.00 
|
| Citaat: | POKERSTARS GAME #15191894170: HOLD'EM NO LIMIT ($1/$2) - 2008/02/10 - 10:11:04 (ET)
Table 'Nauplius III' 6-max Seat #1 is the button
Seat 1: Oord ($290.30 in chips)
Seat 2: ZoYzo ($149.25 in chips)
Seat 3: tevez87 ($231.85 in chips)
Seat 4: el_p1177 ($90.50 in chips)
Seat 5: Cas1noRoyale ($200 in chips)
Seat 6: XXX0110XXX ($23.65 in chips)
ZoYzo: posts small blind $1
tevez87: posts big blind $2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Oord [ ]
el_p1177: calls $2
Cas1noRoyale: folds
XXX0110XXX: folds
Oord: raises $8 to $10
ZoYzo: folds
tevez87: folds
el_p1177: calls $8
*** FLOP *** [ ]
el_p1177: bets $4
Oord: calls $4
*** TURN *** [Ah Td 9h] [ ]
el_p1177: bets $8
Oord: calls $8
*** RIVER *** [Ah Td 9h 2h] [ ]
el_p1177: bets $18
Oord: calls $18 |
Vrij standaard maar valuetechnisch wel een interessant handje. Villain is een 74/3/0 calling station over 200+ handen.
Maar juist ik speel hier zoals je van hem zou verwachten...
Commentaar op elke straat welkom. _________________ Fold'em |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| KleuterPoker |
Geplaatst: Di 12 Feb 2008 13:08 Onderwerp: |
|
|
 The Infamous Infant
Geregistreerd op: 25 Aug 2007 Berichten: 8523 Woonplaats: Full Ring 0.00 
|
Ik vind deze lijn niet heel verkeerd.
Maar ik had hem zo gespeeld, en ik loop hier zelf ook vaak stuk, dus graag ook comments op deze lijn.
Preflop: same
Flop: reraise naar 12 en fold op 4-bet
Turn: check dan wel call behind
River: Call. Geen value in raisen imo. Wordt waarschijnlijk te vaak alleen maar gecalled door een hand die jou beat heeft. _________________ KThnksBye |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| Tureluurs |
Geplaatst: Di 12 Feb 2008 13:31 Onderwerp: Re: Week 16: KK tegen donkbetting CS |
|
|
 The Midnight Rambler
50.00 
|
| KleuterPoker schreef: | | Tureluurs schreef: | De limieten zijn te hoog voor mij. Ik heb geen idee hoe er op 100NL+ gespeeld wordt/zou moeten worden en vind dan dat ik daar moeilijk een mening over kan geven.
|
Gewoon je mening geven tuur, doe ik ook, heb nog nooit meer dan 100 handjes 100NL+ gespeeld en ik heb hem ook al 2 keer gewonnen.... Analyseren is makkelijker dan pokeren zelf. Zeker om te leren ! |
Op aanraden van Kleuterpoker dus maar ´s een poging tot analyseren van mij.
| Emperor schreef: | | Citaat: | POKERSTARS GAME #15191894170: HOLD'EM NO LIMIT ($1/$2) - 2008/02/10 - 10:11:04 (ET)
Table 'Nauplius III' 6-max Seat #1 is the button
Seat 1: Oord ($290.30 in chips)
Seat 2: ZoYzo ($149.25 in chips)
Seat 3: tevez87 ($231.85 in chips)
Seat 4: el_p1177 ($90.50 in chips)
Seat 5: Cas1noRoyale ($200 in chips)
Seat 6: XXX0110XXX ($23.65 in chips)
ZoYzo: posts small blind $1
tevez87: posts big blind $2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Oord [ ]
el_p1177: calls $2
Cas1noRoyale: folds
XXX0110XXX: folds
Oord: raises $8 to $10 Standaard 4BB+1 per limper. Hoef ik nix aan toe te voegen
ZoYzo: folds
tevez87: folds
el_p1177: calls $8 Logische call van een callingstation. Hier zou ik natuurlijk blij mee zijn: Hu in positie tegen een callingstation met een sterke hand. Villains range is natuurlijk erg breed dus daar valt nog weinig over te zeggen. Met een pfr van 3 kunnen we hier iig AA uitsluiten, omdat dat ws één van de weinige handen is die villain zou raisen.
*** FLOP *** [ ]
el_p1177: bets $4 Rare donkbet: 2BB in een 9,5BB pot. Dit riekt naar een blockbet en doet vermoeden dat villain een leuke draw heeft opgepikt. Echter met een AF van 0 ( ) is dat maar de vraag. In 200 handen moet je eigenlijk wel een read hebben opgebouwd over hoe villain zijn draws speelt. Ik ga er bij zo'n passieve speler meestal vanuit dat hij goed gehit heeft en hier een valuebet plaatst. Het is een callingstation en die check-callen meestal gewoon met hun draws. Potodds kunnen hen meestal weinig schelen.
Oord: calls $4 Mijn eerste reactie op zo'n donkbetje is meestal om er keihard overheen te raisen. Dat heeft hier denk ik weinig zin. Villain is een callingstation en heeft ws een sterke hand en gaat die toch niet meer los laten. Aannemende dat villan's bet een valuebet is, is een call correct. Er zijn nog tal van mogelijkheden om te verbeteren en je krijgt prima odds (6,75:1). Als je aanneemt dat villain niet aan het drawen is, hoef je hem er ook niet voor te laten betalen.
*** TURN *** [Ah Td 9h] [ ]
el_p1177: bets $8 Opnieuw een vrij klein betje. Op de flop nam ik aan dat zijn bet een valuebet en geen blockbet was. Ik zou er hier dan ook niet vanuit gaan dat deze kaart villain's hand heeft verbeterd. Ik denk dat hij op de flop al een goede hand had (TPTK, 2pair, setje)
Oord: calls $8 Prima call. Potodds zijn 4,88:1, dus ruim voldoende om de flush te chasen. Bovendien ga ik er vanuit dat een K op de river ook nog goed is.
*** RIVER *** [Ah Td 9h 2h] [ ]
el_p1177: bets $18 Villain bet rustig door. Wel vreemd dat hij geen gas terug neemt nu er zoveel draws op het board liggen. Ik zou hier toch even denken aan een geturnde flush/geriverde straight, maar zoals ik al de hele hand heb beweerd, heeft villain ws zijn hand al op de flop gemaakt. Als je hier ineens denkt dat villain toch een draw heeft gecomplete was de call op de flop incorrect: dan had je daar gewoon moeten raisen.
Oord: calls $18 Daarom vind ik deze call ook slecht. Je beat nu alles waarmee villain de flop zou betten. AA was preflop al uitgesloten, dus je hebt hier gewoon de beste hand. Villain is een callingstation, dus een flinke raise is hier op zijn plaats: hij callt ws wel met slechtere handen. Ik zou hier gewoon naar ongeveer $60 raisen. Een reraise call ik dan ook gewoon en sla mezelf voor mijn kop als villain toch een flush/straight/setje azen laat zien.
Probleem bij deze hand is imo de donkbet op de flop, en het gebrek aan reads daar: donkbet villain met een made hand of soms ook met een (combo) draw? In 200 handen had je hier al een idee over kunnen hebben en op basis daarvan de hand kunnen spelen. Nu lijk je op 2 gedachten te hinken en weet je blijkbaar niet waar je staat. Óf je laat hem nu te goedkoop drawen óf je laat hier value liggen. |
Vrij standaard maar valuetechnisch wel een interessant handje. Villain is een 74/3/0 calling station over 200+ handen.
Maar juist ik speel hier zoals je van hem zou verwachten...
Commentaar op elke straat welkom. |
Laatst aangepast door Tureluurs op Di 12 Feb 2008 13:54; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| benbeun |
Geplaatst: Di 12 Feb 2008 13:53 Onderwerp: |
|
|
Dr. Evil
0.00 
|
bleh ik vind dit klote handjes, de vis die ineens zijn bet knop gevonden heeft geeft aan dat hij de flop gehit heeft. Of dat een draw of een aas is weten we niet, read zou hier wel handig zijn, heeft hij zijn draws al eerder uitgebet?
Lijkt me eigenlijk niet aangezien zijn AF niet bestaand is. Dus ik zet hem op de flop op een aas. (waarom call je de flop en is dit standaard?)
De turn geeft ons een flushdraw die we mogen chasen van hem, en terecht dat we dat doen natuurlijk.
De river is natuurlijk uiterst interessant en ik denk dat daar juist wél value zit in een raise. We hebben villain immers niet op een draw gezet, maar op een (zwakke?) gemaakte hand op de flop? Villain kan hier prima a9s hebben welke onze raise af gaat betalen. Zijn range bestaat hier voornamelijk uit 1 pair / 2 pair achtige handjes, en op een flush of straat kan ik hem niet zetten vanwege zijn AF.
90% van de tijd heeft hij 1/2pair achtige handen en 10% van de tijd de flush of straat. (hier ben ik nog vrij breed) En een calling station zou denk ik 60% van de keren wel onze raise callen, waar we dus 1 op de 6 keer we onze raise gaan verliezen, maar 5x value van hem gaan krijgen.
Maar reads zouden wel belangrijk zijn zowel op de flop als op de river. Waarbij ik eigenlijk de call op de flop wel fout vind als we hem op een A zouden zetten. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| Tureluurs |
Geplaatst: Di 12 Feb 2008 15:54 Onderwerp: |
|
|
 The Midnight Rambler
50.00 
|
| benbeun schreef: |
Maar reads zouden wel belangrijk zijn zowel op de flop als op de river. Waarbij ik eigenlijk de call op de flop wel fout vind als we hem op een A zouden zetten. |
Fijne opmerking, want dat geeft mij de kans om uit te leggen waarom ik in mijn analyse wel voor een call op de flop ben. We krijgen 6,75:1 potodds en de kans dat we een backdoor flush, runnerrunner straight of setje hitten is ook ongeveer 6,75:1. Ik verwacht geen grote bet op de turn, dus als we daar een draw naar de nuts oppikken (kans daarop is ~1,8:1), laat villain ons die ws goedkoop chasen. Hitten we nix, kunnen we de hand gemakkelijk wegleggen.
Hierbij neem ik ook mee dat villain een callingstation is, die ons ws lekker gaat afbetalen als we hitten, dus ook nog eens goede IO's! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| vinkiiieee |
Geplaatst: Di 12 Feb 2008 20:28 Onderwerp: |
|
|
 Dr. Evil
111.00 
|
heb je nog wat meer info over villian emperor?
Hoe speelde hij verder pf? altijd callend of ook weleens raisend? Met wat voor range callend en wat voor range raisend?
Hoe speelde hij zijn flushdraws? (check-callend, kleine bet), Hoe speelde hij zijn medium pairs? Hoe speelde hij zijn toppair op een drawheavy board? En hoe op een droog board? etc. etc. etc.
Aan de hand te zien heb je voor een bepaalde strategie gekozen tegen deze speelstijl van villian.
Misschien dat je daarom nog wat extra info hebt naast dat Villain een 74/3/0 calling station is. _________________ Blub, blub! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| JanB |
Geplaatst: Di 12 Feb 2008 22:08 Onderwerp: |
|
|
 Dr. Evil
Geregistreerd op: 13 Nov 2006 Berichten: 1360 Woonplaats: Noordwijk (ZH) 0.00 
|
Even een analyse zonder dat ik de andere reacties heb gelezen. Sorry dus als ik dubbel post.
Preflop: prima raise.
Flop: gezien z'n stats is de kans groot dat hij any ace speelt. Tegen zijn AA sta je ver achter. Waarom call je hier? Zelf had ik hier mijn KK gefold.
Turn: die harten 2 maakt het dan wel weer interresant. Je hebt 9 outs en dus (als ik het heb) 1-5,2 kans om je nut-flush te hitten.
Hij bet 8 dollar op een pot van 27. Je zult dus 8 moeten callen voor een pot van 35. De pot bied je 1-4,3.
De pot bied minder dan je outs, dus wiskundig gezien een slechte call. Ik ga er namelijk nog steeds vanuit dat hij z'n aas heeft gehit.
River: Hoera! Wat kan het leven toch mooi zijn. Raisen die handel. De enige combinaties die je verslaan zijn AA, maar die zou hij wel raisen preflop. En QJ, maar die nemen we op de koop toe. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| Tureluurs |
Geplaatst: Di 12 Feb 2008 22:18 Onderwerp: |
|
|
 The Midnight Rambler
50.00 
|
| JanB schreef: |
Turn: die harten 2 maakt het dan wel weer interresant. Je hebt 9 outs en dus (als ik het heb) 1-5,2 kans om je nut-flush te hitten.
Hij bet 8 dollar op een pot van 27. Je zult dus 8 moeten callen voor een pot van 35. De pot bied je 1-4,3.
De pot bied minder dan je outs, dus wiskundig gezien een slechte call. Ik ga er namelijk nog steeds vanuit dat hij z'n aas heeft gehit. |
Mijn wiskunde is ook niet al te best (ben nl ook niet al te zeker van mijn berekeningen voor de runnerstraight en backdoor flush, zoals hierboven beschreven), maar ik zie wel dat jij te weinig outs rekent: het zijn er 11, want de 2 K's zijn ook nog outs, die volgens ons allebei nog goed zijn.
Ook is de pot op de turn volgens mij $31 en moet je dus $8 bij leggen in een pot van $39 oftewel: 4,88:1 potodds voor een 3,2:1 kans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| JanB |
Geplaatst: Di 12 Feb 2008 22:26 Onderwerp: |
|
|
 Dr. Evil
|
Je hebt gelijk. Had die KK nog niet meegerekent.
Bij een HH vind ik het altijd lastig om te bepalen hoeveel er in de pot zit. Zo ook hierbij, had me ff verrekent. Desalnietteplus, is het een slechte call gezien de wiskunde. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| champ10n |
Geplaatst: Di 12 Feb 2008 22:26 Onderwerp: |
|
|
The grinder
0.00 
|
Preflop: Goed, lekker de limper isoleren met een sterke hand, even vraagje tussendoor, met welke range isoleer je die CS? Any pair any sc any two face cards?
Flop: Villain donkt tegen je in, maar de bet is zo klein, je krijgt iets van 6 tegen 1 ofzo, je hebt je K als out en natuurlijk backdoor harten draws, ook is er de kans dat je gewoon de beste hand hebt, call en kijk wat er gebeurt op de turn.
Turn: Goede kaart voor jou, je krijgt er 9 outs bij, naast de 2 die je al had, villain bet nog steeds erg klein, dus ik zou daar gewoon callen en kijken of je wat kan hitten op de river.
River: Je hit middleset, villain bet nu redelijk tegen je uit, ik zou hier miniraisen en folden tegen een shove, villain is een station, hij betaalt echt met zoveel meer handen af dan de handen die je beat hebben, als hij shovet ben je natuurlijk wel beat en kan je vrij makkelijk folden. _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| JanB |
Geplaatst: Di 12 Feb 2008 22:34 Onderwerp: |
|
|
 Dr. Evil
|
Is miniraisen bij jou hetzelfde als min-raisen?
Een minraise heeft imo echt geen zin. Hij zal er niet door folden. Een flinke raise lijkt me meer op zijn plaats. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| Tureluurs |
Geplaatst: Di 12 Feb 2008 22:45 Onderwerp: |
|
|
 The Midnight Rambler
50.00 
|
| JanB schreef: | Je hebt gelijk. Had die KK nog niet meegerekent.
Bij een HH vind ik het altijd lastig om te bepalen hoeveel er in de pot zit. Zo ook hierbij, had me ff verrekent. Desalnietteplus, is het een slechte call gezien de wiskunde. |
Ik ben een zeikert, ik weet 't, en daarom kan ik het dus niet laten om hier weer ff op te reageren
1. Als je kans groter is dan de potodds maak je dus een goede call, zoals ook hier het geval is. Kans = 3,2:1, dwz eens op de 4,2. Potodds 4,88:1, oftewel: je hoeft maar eens op de 5,88 te hitten om kiet te spelen. Je hit vaker dan eens op de 5,88, dus een +EV call.
2. In je vorige post zeg je ook dat de kans om een flush te hitten 1:5,22 is. Je kans is 4,22:1 en dus eens op de 5,22 (1 in 5,22). Je haalt hier volgens mij 1 in X en X to 1 door elkaar. X to 1 (X:1) is wat we hier het meest (altijd) gebruiken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| Robin__1984 |
Geplaatst: Di 12 Feb 2008 22:46 Onderwerp: |
|
|
 Aanwezig
Geregistreerd op: 20 Jul 2006 Berichten: 11026 Woonplaats: Leiden 10000321.17 
|
| JanB schreef: | Is miniraisen bij jou hetzelfde als min-raisen?
Een minraise heeft imo echt geen zin. Hij zal er niet door folden. Een flinke raise lijkt me meer op zijn plaats. |
Hij wil juist gecalled worden door een Ax hand  _________________ In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure!
Mijn blog! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| mikehendi |
Geplaatst: Wo 13 Feb 2008 4:13 Onderwerp: |
|
|
 Nr. 2
Geregistreerd op: 02 Dec 2006 Berichten: 725 Woonplaats: Veldhoven 0.00 
|
Preflop standaard.
Flop tegen CS zou ik niet raisen. Hij callt toch met alles, dus je blaast de pot op terwijl je hem niet echt op een hand kan zetten. Omdat hij nu zelf uitbet zet ik hem eerder op een sterke hand (2 pair, set of JhQh voor een megadraw), maar wie weet wat zo iemand zich in zijn hoofd haalt.
Flopcall is dus goed, als je de tafel laat zien dat je fold voor een donkbet van $4 in een $20 pot kan ook niet de bedoeling zijn.
Turncall is prima, je hebt weinig tot geen fold equity en je pikt de nutflushdraw op waarvoor je prima odds krijgt.
River zou ik toch een valueraise maken, vooral voor de hand waar we hem op de flop op kunnen zetten (veelal set/2pair handen die je nu beat). Als hij dan shovet heb je een beslissing, maar dan neig ik toch naar een fold. _________________ Omaha: "Sometimes it is mathemathically correct to fold the nuts." Fascinerend spelletje. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| JanB |
Geplaatst: Wo 13 Feb 2008 13:07 Onderwerp: |
|
|
 Dr. Evil
|
@robin: tuurlijk wil hij gecalled worden door Ax. Maar Cham1ion schreef dat hij zou folden tegen een shove. Dan gaat hij er dus vanuit dat de ander de beste hand heeft.
Ik ga er vanuit dat je zelf de beste hand hebt na de river, je kunt dus beter wat meer betten omdat je dan meer wint.
@Tuureluurs: je hebt gelijk. Ik draaide de ods en outs om. maar ja, zat ondertussen te mtt'en. Das dus niet zo handig. Je krijgt idd de odds om te callen.
@mike: je hebt gelijk dat hij callt met iedere hand. Hou heeft dus 50% kans om z'n aas te hebben gehit, hahaha wel of niet just kidding.
Toch zou ik folden na zo'n flop. Wanneer hij hem wel heeft gehit kost het je een hoop geld. Gewoon wachten op een betere hand/ mooiere flop. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| The_End |
Geplaatst: Wo 13 Feb 2008 13:16 Onderwerp: |
|
|
 Bamihapje
1233.00 
|
| JanB schreef: | @robin: tuurlijk wil hij gecalled worden door Ax. Maar Cham1ion schreef dat hij zou folden tegen een shove. Dan gaat hij er dus vanuit dat de ander de beste hand heeft.
Ik ga er vanuit dat je zelf de beste hand hebt na de river, je kunt dus beter wat meer betten omdat je dan meer wint.
|
Hij heeft niet 100% van de gevallen Ax of een betere hand he Stel hij heeft 80% Ax, en de andere 20% een flush.
Laten we zeggen dat hij met Ax nooit shovet, en met een flush altijd shovet.
Dan is een raise maken en folden tegen een shove duidelijk de beste optie (hij shovet immers nooit een slechtere hand)
Maar je kan wel alsnog een grotere raise maken als je denkt dat hij die ook callt met Ax, en maar heel weinig keren een betere hand heeft.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| JanB |
Geplaatst: Wo 13 Feb 2008 13:21 Onderwerp: |
|
|
 Dr. Evil
|
| @the_end: idd. meer betten maar niet shoven. Villain is een callingstation en zal dus die bet op de river ook nog wel callen. maar m'n punt was dus eigenlijk dat je neit moet minraisen op de river. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| KleuterPoker |
Geplaatst: Wo 13 Feb 2008 14:36 Onderwerp: |
|
|
 The Infamous Infant
Geregistreerd op: 25 Aug 2007 Berichten: 8523 Woonplaats: Full Ring 0.00 
|
| KleuterPoker schreef: |
Maar ik had hem zo gespeeld, en ik loop hier zelf ook vaak stuk, dus graag ook comments op deze lijn.
Preflop: same
Flop: reraise naar 12 en fold op 4-bet
Turn: check dan wel call behind
River: Call. Geen value in raisen imo. Wordt waarschijnlijk te vaak alleen maar gecalled door een hand die jou beat heeft. |
Bumpje _________________ KThnksBye |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| Oord |
Geplaatst: Di 19 Feb 2008 13:50 Onderwerp: |
|
|
 RhinoFish
Geregistreerd op: 29 Okt 2006 Berichten: 3879 Woonplaats: Leiden 696.00 
|
| champ10n schreef: | Preflop: Goed, lekker de limper isoleren met een sterke hand, even vraagje tussendoor, met welke range isoleer je die CS? Any pair any sc any two face cards?
Flop: Villain donkt tegen je in, maar de bet is zo klein, je krijgt iets van 6 tegen 1 ofzo, je hebt je K als out en natuurlijk backdoor harten draws, ook is er de kans dat je gewoon de beste hand hebt, call en kijk wat er gebeurt op de turn.
Turn: Goede kaart voor jou, je krijgt er 9 outs bij, naast de 2 die je al had, villain bet nog steeds erg klein, dus ik zou daar gewoon callen en kijken of je wat kan hitten op de river.
River: Je hit middleset, villain bet nu redelijk tegen je uit, ik zou hier miniraisen en folden tegen een shove, villain is een station, hij betaalt echt met zoveel meer handen af dan de handen die je beat hebben, als hij shovet ben je natuurlijk wel beat en kan je vrij makkelijk folden. |
Ik isoleer daar héél erg licht, ongeveer precies met de range die jij aangeeft maar soms ook nog wel met 89o+. Gewoon puur omdat je IP een hit goed kan laten afbetalen en anders makkelijk goedkoop weg komt (en goedkoop kan drawen omdat hij zelden hard gaat donkbetten maar gewoon c/c speelt altijd).
@vinkie: nah, meer info over een 70/3 speler heb je zelden nodig... c/c is gewoon de lijn die ze standaard gebruiken.. op zn hoogst noteer ik nog even of ze preflop miniraisen met KK+ of ook met Ax (wat genoeg donks dan ineens doen). _________________ Fold'em |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|