|
 |
|
| Week 18: HU, QK voor stacks |
« Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp » |
| Auteur |
Bericht
|
| Oord |
Geplaatst: Vr 29 Feb 2008 22:36 Onderwerp: Week 18: HU, QK voor stacks |
|
|
 RhinoFish
Geregistreerd op: 29 Okt 2006 Berichten: 3879 Woonplaats: Leiden 696.00 
|
Bijna aan het eind van de HU, Villain speelt 31/25 (AF 2,8/4,7/6/5,5)
Ik speel zelf 37/32 (AF 4,8/2,1/1,8/2,1)
Kortom ik laat hem het betten vooral doen en speel zelf wat passiever. Hele sessie zijn we aardig aan het valuetownen geweest en de riverbet past er daarom niet echt tussen vond ik.
| Citaat: | POKERSTARS GAME #14856727717: HOLD'EM NO LIMIT ($0.50/$1.00) - 2008/01/15 - 20:52:55 (ET)
Table 'Inanda' 2-max Seat #1 is the button
Seat 1: Oord ($421.45 in chips)
Seat 2: AcuraRsxBoi ($225.20 in chips)
Oord: posts small blind $0.50
AcuraRsxBoi: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Oord [ ]
Oord: raises $3 to $4
AcuraRsxBoi: calls $3
*** FLOP *** [3h 3c ]
AcuraRsxBoi: checks
Oord: bets $5
AcuraRsxBoi: raises $9 to $14
Oord: calls $9
*** TURN *** [3h 3c Qd] [ ]
AcuraRsxBoi: bets $23
Oord: calls $23
*** RIVER *** [3h 3c Qd 6d] [ ]
AcuraRsxBoi: bets $184.20 and is all-in
Oord: calls $184.20 | _________________ Fold'em |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| Blok |
Geplaatst: Wo 05 Mrt 2008 13:25 Onderwerp: |
|
|
 The Man
0.00 
|
Bij HU is preflop raisen met 3 of 4 keer de big blind heel normaal, persoonlijk ga ik vaker voor de 4bb, omdat je minder snel gereraised zal worden (omdat er dan al een behoorlijk grote pot is opgebouwd preflop). Wordt je toch gereraised dan weet je meteen hoe het zit, dus de 4bb raise preflop vind ik perfect hier.
Op de flop bet ik doorgaans iets meer. Dat wil zeggen 1bb, omdat ik meestal 3/4 pot bet. Een 5 dollar bet oogt als een hele zwakke c-bet en vraagt in mijn ogen om een reraise, waarna je niet zult weten hoe goed je staat (omdat villain in mijn ogen met any two kan reraisen hier, iets wat ik zelf ook graag doe).
De turn call ik ook nog wel, geen reden om de pot hier op te blazen met toppair.
De river fold ik waarschijnlijk. Het is niet nodig om hier zo'n overbet te callen met 'slechts' toppair. Ik denk hierbij dat villain 88 heeft en dus behoorlijk lucky was op de river, om nu met een valueshove er zoveel mogelijk geld in te krijgen. _________________ Een dag niet all-in is een dag niet geleefd. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| The_End |
Geplaatst: Wo 05 Mrt 2008 14:33 Onderwerp: |
|
|
 Bamihapje
1233.00 
|
Normaal raise ik preflop altijd naar 3bb, laat wat meer ruimte over voor 4bet bluffs en defenden tegen 3bets IP. Maar nu je dieper zit vergroot ik mijn raise ook soms tegen bepaalde tegenstanders.
Flop cbet ik ook 6 in 8 meestal, maar op kurkdroge flops bet ik vaak ook iets minder. (of soms juist pot om bluff uit te lokken)
Voor de rest standaard tot de river. Daar fold ik liever eigenlijk.
Villain is passief dus 88 zit imo nog wel in zijn range (miss heb je hem eerder in de sessie met zo'n hand tot showdown zien komen?)
Dan heb je no 3x en Q8. Hoewel zijn range heel krap is, denk ik toch dat ik liever fold. Zulke overbetpushes zijn vaker valueshoves dan bluffs... Want het is voor hem ook niet makkelijk om 180bb erin te gooien op een pure bluff en vaak worden overbets als bluffy beschouwd en kan hij dus nog eerder een call verwachten. Misschien is het een wanhopige poging om jou van 77 af te zetten, maar vind het geen goede play dan. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
| vinkiiieee |
Geplaatst: Wo 05 Mrt 2008 14:59 Onderwerp: |
|
|
 Dr. Evil
111.00 
|
| Blok schreef: |
Op de flop bet ik doorgaans iets meer. Dat wil zeggen 1bb, omdat ik meestal 3/4 pot bet. Een 5 dollar bet oogt als een hele zwakke c-bet en vraagt in mijn ogen om een reraise, waarna je niet zult weten hoe goed je staat (omdat villain in mijn ogen met any two kan reraisen hier, iets wat ik zelf ook graag doe). |
Wil je dat juist niet hebben hier op de flop Erg onwaarschijnlijk dat villian hier trips heeft gemaakt of een betere kicker heeft. Ik zou daarom ook juist een dergelijke zwakke c-bet maken om een reraise van villian uit te lokken, zeker gezien de statts van villian en van Hero (lees: Kortom ik laat hem het betten vooral doen en speel zelf wat passiever). M.i. een prima line hier om de reraise te callen zodat je villian tevens weer kan laten betten op de turn, aangezien er ook niet veel scarecards voor Hero zullen komen (op bv een A na).
Tot en met de turn verloopt de hand precies zoals hero zou willen (althans dat denk ik), HU met toppair en een goede kicker is een sterke hand. Zeker tegen deze tegenstander is je hand waarschijnlijk de beste, laat villian lekker agressief zijn en betten en verander als Hero zijnde niks aan je spel en houd het passief (kortom: callen), ga je in deze fase opeens agressief zijn dan zal Villian agrwanend zijn en dat wil je met deze sterke hand HU niet (zou ik weer eerder doen bij een wat zwakkere hand van Hero).
Het moeilijke en rare van deze hand is de river. Het kan heel goed een bluf zijn of een play met een matige hand (villian heeft geen zin in wederom een passieve call van Hero), of inderdaad een valueshove om er zoveel mogelijk geld in te krijgen. Ik vind het erg lastig............ Ik denk dat het ervan afhangt hoevaak en met wat voor handen hero (oord) eerder heeft gecalld op de river. Hoe vaker Hero gecalled heeft met matige handen hoe waarschijnlijk een valueshove wordt denk ik. _________________ Blub, blub! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
|
 |
|
Pagina 1 van 1 |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|
|
|